Hoe krijg je kalkvlekken van de glazen douchedeuren af?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/extreme-kalkaanslag-verwijderen.139752

Het beste antwoord

Boenen met warme azijn. Opbrengen, even laten intrekken en flink boenen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Gebruik autopolish en proppen poetskatoen bij heel hardnekkige vlekken.
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vooral de toevoeging over polish, komt op mij goed over. Ook koperpoets bevat een licht schuurmiddel, dat goed werkt bij krassen in kunststof (ramen caravan) en bij verkleuring van gepolitoerd hout.

Andere antwoorden (5)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gilebang en de vuil is weg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn tegenwoordig heel veel goede anti-kalk producten te koop.

Maar als je die niet wilt of te agressief vindt dan moet je het eens proberen met warme azijn.
Moet je wel weer oppassen met de profielen. Azijn kan die aantasten. Dus heel goed naspoelen met schoon water.

Toegevoegd na 2 minuten:
Neem een niet-schurend sponsje!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ook heel veel slechte! xd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Warme azijn slaat bij mij enorm op mijn luchtwegen, is dat niet gevaarlijk?
Eenvoudig en goedkoop:
doe wat schoonmaakazijn in een sproeifles, en sproei dit rijkelijk over het glas. Even laten intrekken en je veegt het er zo af met een natte doek.

Toegevoegd na 49 seconden:
Wel even naspoelen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
HG kalkverwijderaar

Toegevoegd na 1 minuut:
En daarna voorkomen door de deur na elke douchebeurt droog te maken (met trekker/wisser)