Omdat tl-lampen kwik bevatten, horen ze thuis bij het klein chemisch afval. Op de verpakking staat daarom het kco-logo. U kunt de tl-buis afgeven bij het (gemeentelijk) kca-station, of achterlaten bij de winkelier als u een nieuwe tl-lamp koopt.

Aparte inzameling van tl-lampen is niet alleen nodig voor de veiligheid, het bespaart ook grondstoffen. Tl-verlichting bevat namelijk materialen die herbruikbaar zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

in België kan je ze inleveren op het containerpark of terug afleveren bij de electrozaak.
fremar
13 jaar geleden
Gewoon inleveren bij de zelf-breng depot
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is chemisch afval. dus bij de milieustraat in uw gemeente of bij de chemisch afval kar.

Leuk hé; gloeilampen zijn eruit omdat deze millieuonvriendelijk zouden zijn en mogen bij het normalen afval.
een spaarlamp (en tl) is zogenaamd milieuvriendelijk en moet naar de milieustraat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon in de glasbak,het element is er toch uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In je gemeente inleveren op het milieupark van de gemeentereiniging