Aluminium moet je nooit met Antikal schoonmaken. Waarschijnlijk heb je nu oxidatievlekken op je aluminium, die je er alleen afkrijgt door te polijsten met een schuurmiddel.
bamibal
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt er aan welk oppervlakte je hebt.
Is het aluminium gepolijst, geborsteld, geanodiseerd (in kleur of naturel)

Andere antwoorden (6)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alluminium poets!! Ik geloof dat ze dat bij Brezan hebben!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer eens Glansspoelmiddel (voor de vaatwasser) insmeren en enige tijd laten zitten en met warmwater afspoelen, succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kook 1 liter water met 4 eetlepels blanke azijn om dof aluminium lichter te maken. Agressieve stoffen die het metaal kunnen beschadigen, zijn chloorbleek, sterke zoutoplossingen en schoonmaakmiddelen met alkaline, inclusief ovenreinigers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met schoonmaakazijn. Even in laten trekken, daarna afspoelen en nadrogen. (overigens werkt gewone natuurazijn ook prima).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Chemico,SUPER GP is een schuurmiddel met een verbeterde formule door onder andere de toevoeging van een kalkremmer!
Deze nieuwe formule GP heeft al de kwaliteiten en voordelen.
- verwijdert bestaande kalksporen
- voorkomt nieuwe kalksporen
Bijna vijftig jaar later is de chemico nog altijd nummer één van de schuurcreme dankzij zijn unieke samenstelling.

Deze schuurmiddel is helemaal niet agressief voor de gebruiker en respecteert de natuur (giftvrij).

Het resultaat is perfect!

Ideaal voor het onderhoud van alle harde en afwasbare oppervlakten in keuken en badkamer,zoals roestvrij staal,porselein,PVC,tegels,aardwerk,spiegel en ruiten(mag niet worden gebruikt op marmer!)