Waarom is in reclame alleen de hygiëne van de pot van de wc belangrijk?

Voor mij is het net zo belangrijk of misschien wel belangrijker, dat de bril en het deksel schoon zijn. Dat zijn tenslotte de gedeeltes van de wc die je aanraakt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

De pot krijgt de meeste aandacht, omdat de schoonmaakartikelen in de reclame betrekking hebben op de pot. Deze zal denk ik het lastigst zijn om schoon te maken/houden.

Heb nog niet eerder reclame gezien waar schoonmaakmiddelen in voorkomen die op de rest van het toilet gericht zijn. Vreemd inderdaad, alsof wanneer de pot schoon is, de hele wc schoon is. Een schone wc-bril vind ik zelf net zo belangrijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, het is net of de rest niet belangrijk is. Misschien wordt dat het volgende "nieuwe" product.. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze zijn er vast al druk mee bezig :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien wordt het wel een 2-in-1 product: Brush and Go, of zoiets...!
:-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lol... misschien moet je vast patent aanvragen. Het klinkt in ieder geval erg pakkend! :))

Andere antwoorden (8)

Klopt...

Maar het is reclame en dan geloof je wat ze zeggen, dat is de etiquette...

Een spiegel maak je schoon door er bovenover een streep te maken en onderdoor... en dan is de hele spiegel schoon...

Tuurlijk moet je alles schoonmaken, maar niet in de reclamefilmpjes...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet dat ik aan reclame refereer, maar mijn moeder wist wel beter hoor. Die heeft me geleerd wat belangrijk was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelukkig maar, anders dan... :-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja shit
ik ben he helemaal met je eens....
e gaat toch niet aandachtig kijken of onder de bril wel alles goed schoon?!?
dat slaat echt helemaal nergens op...

de bril is wel een stukje belangrijker, dáár ga je met je blote billen op zitten, die rand raak je niet aan, die wil je zelfs liever niet aanraken. daar komt allemaal water waar poep en plas in zit...

BÀH
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ze zenden een reclame uit naar een bepaald artikel met van die chloor voor de wc maak je alleen de binnenkant schoon dus daar gaat het reclame ook naar als ze een reclame maken over een bepaald artikel voor de wc bril komt er in die reclame ook niks in voor over de binnekant van de wc
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja en knop om door te trekken en de kraan en de klink van de wc-deur.... dát zijn de delen die ook schoon moeten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en hoe zit het met het lichtknopje en de deurklink.
want die worden ook aangeraakt na het wc verblijf ,aangezien mensen hun handen nog wel eens vergeten te wassen is dat ook een risico.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tja... kennelijk zal dat de fabrikant van wc-reiniger worst wezen.
Ik neem die dingen gelijk even mee bij het "poetsen", ik ben het met je eens.. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dankjewel x
Omdat de binnenkant van de pot een groot wit oppervlak beslaat waar kalk-en andere aanslag goed zichtbaar is.Voor de reklamemakers is zichtbaarheid een belangrijke troef.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar zit wat in. +1
De bril is niet erg vies. Op je bovenbenen zitten weinig bacteriën. Tegen het deksel kan alleen wat urine spatten als je een neanderthaler in huis hebt. Urine stikt wel, maar is steriel (zonder bacteriën). De kraan en de deurkruk zullen veel viezer zijn. Waarom wil je geen bacteriën? Ben je er wel eens ziek van geworden? Als je geen besmettelijke ziektes wil oplopen, moet je de medemens mijden. De reclame laat alleen zien waar mensen bang voor zijn, zodat het product wordt gekocht. Enge cartoonachtige beesten die het op je frisse kinderen hebben voorzien. De meeste bacteriën zijn een stuk schoner dan de kinderen. Waarschijnlijk sidderen de bacteriën van angst als er weer zo'n vies kind op de WC gaat zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk omschreven! +1
Maar met het bril-op-en-neer-gedoe als je mannen in huis hebt komen die kraan- en krukbacteriën daar ook wel. En urine is wel steriel, maar toch niet als het blijft zitten/liggen? Ook faecesrestjes (hum) kunnen op bereikbare plaatsen achterblijven..
En bij doortrekken vliegen de gemene beestjes in het rond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uit onderzoek blijkt echter dat de meeste bacteriën op de deurkruk en kraan zitten en de bril relatief schoon is. Ik weet niet of opgedroogde urine een goede voedingsbodem vormt voor bacteriën.
Omdat het bullshit-reclame is. Tenzij je natuurlijk van plan bent om uit die pot te eten natuurlijk.
Iedereen die wel eens openbare herentoiletten heeft schoongemaakt zal je kunnen bevestigen dat het hygiene-probleem met mannentoiletten hem niet IN de pot zit, maar daar omheen ; normaliter druipt de pis langs de buitenkant van de pot, op de wanden en de vloeren. Dan kan de binnenkant nog zo schoon zijn, maar erg fris wordt het er niet van.
Trouwens, damestoiletten zijn soms net zo erg zo niet erger ; een groeiend leger vrouwen denkt de hygiene een handje te helpen door te hurken/bukken/hangen (ongeveer) boven de pot, en vooral bij dringende en niet te stoppen dunne ontlasting levert dat de meest smakeloze taferelen op. Ofwel, vrouwen zijn net zulke viezeriken als mannen, alleen zolang ze blijven zítten kunnen ze wat beter mikken. Maar dat geld voor mannen ook.

Ik ben blij dat ik DE oplossing voor dit type toiletten (of het ontbreken daarvan) heb gevonden.

Toegevoegd op 17-06-2009 10:11:52
Als het om hygiene gat overigens, is de kráán op openbare toiletten het aller-allersmerigste, gevolgd door een vaste handdoek. Handen wassen op een openbaar toilet is géén goed idee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"bullshit-reclame" :) +1
Worden die plastuiten wel gebruikt? Ik heb er jaaaren geleden eens een op proef gekregen, maar het werd een zooitje...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik heb ze altijd bij me, mijn dochter ook, die gebruikt ze voornamelijk bij lange hikes en primitieve kampen bij scouting. Het is even oefenen (liefst onder de douche of in bad) maar het went snel, je kunt er prima mee mikken en goed ' nadrogen' . Topdingetje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh - ps - met die opvouwbare papieren wegwerpmodellen heb ik ook gene goede ervaringen. Goed bedoeld, maar ze werken niet.