Hoeveel vuilniszakken gooit een gemiddeld huishouden van 2 personen gemiddeld weg per kwartaal?

inclusief verschonen van kattenbak.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.9K

Het beste antwoord

Dat ligt er aan ; je hebt mensen die bewust zuinig omgaan met hun afval, dat goed scheiden, de boel goed aanstampen en zo in een kwartaal genoeg hebben aan een vuilniszak per week = 13 zakken.

Je hebt ook mensen die ogebreideld bergen idioot grote verpakkingen kopen, alles bij elkaar inflikkeren en in de kliko donderen en niet de moeite nemen daar een beetje verantwoord mee om te gaan. Die krijgen er - inclusief dozen van bezorgpizza's en kant- en - klaarmaaltijden met gemak vier zakken per week vol = 52 zakken per kwartaal.

Voor een kattenbak moet je een aparte berekening maken. Daar hoeft natuurlijk niet per se een zak in, maar het is wel handig. Maar verschoon je die elke dag (90 zakken per kwartaal) of netjes een keer in de week (13 zakken).

Gemiddeld zou je dus ongeveer op 52+13 : 2 = ca. 33 zakken per kwartaal zonder kat komen, en op 90+13 :2 = 52 zakken voor een kat.

Aannemende dat er net zo veel ongeinteresseerde vervuilers als milieubewuste mensen zijn en het midden evenredig is verdeeld, en de helft van de mensen een kat heeft en iets meer dan 2 keer per week de hele bak verschoont, kom je op gemiddeld ongeveer 33 + 26 = 59 zakken.

Ik hoop echter dat er een meerderheid iets bewuster mee omspringt. 26 is meer dan zat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oke... ik heb 3 katten en zit dus op 54 zakken per kwartaal... Ik vond dat zelf nogal veel eerlijk gezegt. Ik probeer bewust te scheiden maar ik zal eerlijk toegeven dat ik best nog beter mn best zou kunnen doen. Ik eet overigens nooit kant en klaar maaltijden =)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
overigens moet bij ons de kattenbakinhoud wel in een zak, wij hebben geen kliko maar een gemeenschappelijk ding met een pasje die zakken telt.

Andere antwoorden (1)

42 zakken.