Hoe krijg je een hoeslaken goed opgevouwen?

Zo eentje met elastieken aan de kant. Erg handig, want je hoeft je hoeslaken niet iedere morgen opnieuw op bed te leggen, maar erg onpraktisch met opvouwen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Je pakt de korte kant boven, er zit een naad in de hoeken. Die naad pak je vast aan de kant van het laken. (dus niet bij het elastiek)
Dan pak je de andere punten, die vouw je er binnenstebuiten in. Nu pak je de stukjes die, bij het opmaken van het bed, aan de zij- en onderkant van je matras komen. Die vouw je tegen het laken aan.
Nu heb je een min of meer plat stuk stof, dat vouw je eerst in 3, dan nog eens in 3, en je legt het weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het zijn en blijven rotdingen, maar op de volgende manier krijg je ze re-de-lijk netjes weer in de kast :
Vouw het hoeslaken in de lengte dubbel en steek de hoeken ín elkaar. VOuw het dan in de breete dubbel en steek de hoeken wederom in elkaar.Je hebt nu alle vier de 'hoeken'als het ware in elkaar genest ; frummel dat zo netjes en plat mogelijk.
Nu kun je de vouwen in de rest van het laken een beetje fatsoeneren zodat je een vrij strak pakketje krijgt. (Gaat met een badstof hoeslaken soms wel erg lastig hoor !). Dat vouw je nog 1 of 2 keer tot gewenst formaat. Meerdere lakens met de dikste hoeken versprongen wegleggen.

Eerlijk gezegd ben ik hier zelf een beetje te lui voor. Ik vouw ze gewoon in de lengte in drieen en rol ze op, en leg de rolletjes in de kast. Werkt ook prima.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ziet er bedrieglijk makkelijk uit.
Nu nog even oefenen:

FILMPJE:
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is precies wat ik bedoelde !! Bedankt voor de link ; een filmpje zegt meer dan 1000 woorden. +1
Meeste kasten zijn redelijk diep en als je nou een keurig stapeltje met kleren of wat dan ook altijd aan de voorkant hebt staan. Dan zou ik als ik jou was deze misere keurig netjes erachter mikken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niks aan doen! Enigszins proberen in een ordentelijke prop in je linnenkast te krijgen. Zodra je 'm om je matras gaat spannen maakt het toch niet meer uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik rol ze op, dat doen ze met handdoeken ook want dat is hip.
dus sindsdien doe ik het zo met hoeslakens

Toegevoegd op 14-06-2009 23:00:44
ach zag dat marleen het ook als antwoord had, ok kan je zien dit wordt de mode, netjes opgerolde hoeslakens in je kast.