Wie weet een goede oplossing om mijn suedeschoenen schoon te maken en vlekjes te verwijderen? Een suedeborstel helpt niet afdoende.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (4)

■Ga het nooit reinigen met een reinigingsmidel, maar doe het met gewoon warm water.

■Zitten er vetvlekken in suède, doe dan wat azijn op een tandenborstel en wrijf voorzichtig over de vlek. Is de vlek wat groter pak dan een nagelborsteltje.

http://www.huishoudplaza.nl/Tips/art/673/suede-leer-schoonmaaktips

Toegevoegd na 4 minuten:
Mocht de vlek hierdoor niet verwijderd zijn, dan kunt u proberen het met Omni Daim proberen. Het is een reinigingsmiddel van Saphier, speciaal voor suede en nubuck. Het zou zelfs olie-achtige vlekken verwijderen.

http://www.schoenmakernobel.nl/tips%20en%20adviezen.html

Succes!

Toegevoegd na 6 minuten:
Als u de hele schoen wilt 'opfrissen' en ontdoen van kleine vlekjes, dan kunt u het het beste boven stoom doen (met uw suede-borsteltje).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De schoenen kunnen met een suède reiniger ingespoten worden. Dit even laten intrekken en dan de stalen kant van de suède borstel rustig schoon maken. Zijn de suède schoenen zwart, donkerblauw of bruin, dan kunnen ze na afloop worden ingespoten met velour spray in die kleur (er zijn ook flacons in mode kleuren te koop). Deze behandeling geeft een goed resultaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb weleens gum gebruikt werkte heel goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon lauw water met afwasmiddel. Wel de hele schoen .
Anders zie je kringen. Naspelen onder de kraan. Laten drogen. Het suede is dan hard. Met borsteltje opruwen en ze zijn weer als nieuw.
ik had vroeger een heel suede mantelpakje dat deed ik gewoon in de wasmachine. Shoonaar zo ard als een plank. Door het sued overekaar te wrijven en bostelen werd het we zacht. Succes

Toegevoegd na 1 dag:
Sorry voor de tikfouten, de batterij van mijn muis was op.