RVS schoonmaken met een niet krassende ontvetter (dasty of zo) laten drogen, en vervolgens een paar druppeltjes slaolie op een keukenrolletje doen. Dit moet je dan met de "borstelrichting" mee inwrijven. Later met een droge zachte doek uitwrijven. AUB geen schuurmiddelen gebruiken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Inderdaad zoals Loenie al vertelde :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

wasmiddel & nylon schuursponsje
Koken met soda
Staalwol sponsje
Afspoelen onder de kraan

Hangt er maar net vanaf wat er in zit, en hoe erg het mag krassen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het in de keuken is, dan spuit je het in met een keukenontvetter o.i.d. Je neemt het af met een vochtige doen. Neem het nogmaals af met een vochtige doen en boen het daarna droog met een theedoek.

Als de vlekken dan nog niet helemaal weg zijn, kun je een heel klein beetje slaolie op een doekje doen en hiermee insmeren. Zo gaat hij heel mooi glanzen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen antivet gebruiken ... funest voor je beschermlaag. Je hebt speciale RVS reinigers. Kan je bijna overal kopen. Ik heb tegenwoordig van de Action een spuitfles RVS reiniger. Super spul. Je spuit het erop laat het even inwerken en dan afnemen na wrijven en er zit gelijk een beschermlaag op.