Kun je van daim glanzend leder maken?

Ik heb schoenen van daim (ook wel nubuck genoemd)? Nu vroeg ik me af of die door ze met schoensmeer te poetsen gewoon, glanzend leder zouden worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11.7K

Het beste antwoord

heb dezer dagen zo'n soort leer ingevet met vaseline (jawel).Het werd prachtig glad en is bestand tegen zout/pekel en water. Sporen van pekel zijn gemakkelijk te verwijderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik geloof niet,dat je de oppervlakte van nubuckleer zonder speciaal gereedschap zo mooi glad krijgt, door poetsen alleen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met poetsen zal het niet lukken, misschien maak je nog wel een kans met schuren (heel fijn).
Nubuck is een grof geschoren/geschuurd leersoort, (geen suede) daarom denk ik dat het wel zou kunnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb dat ook wel eens gedaan gaat heel goed poets je schoenen met een kleur schoenpoets die het dichtste bij de kleur van je schoenen past. of ze helemaal gaan glanzen weet ik niet maar dan kan je er altijd nog een glans laagje op brengen bv vaseline probeer altijd eerst een klein stukje uit op een plek die niet opvalt veel succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het wel eens gedaan met dekkende schoensmeer, het ging perfect!