Hoe krijg ik was wat is gaat stinken door vetluis weer stank vrij? De wasmachine inmiddels al meerdere malen op kookwas met soda gewassen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.6K

Het beste antwoord

Ik had dit probleem ook met mijn was(machine).Na enig googlewerk ben ik uit gekomen op de wasmachinereiniger van Groenland .Toen ik deze reiniger kocht twijfelde, ik n.l de prijs (goedkoop!!)gekocht bij Deen .Mijn wasmachine ruikt weer lekker fris en mijn wasgoed ruikt niet meer muf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Gewoon weer een keer wassen en eventueel met een lekkere wasverzachter!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de was een keer wassen met biotex op een voorwas progamma..dan een beetje wasverzachter erbij dan is t wel weg..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Opnieuw wassen op een zo hoog mogelijke temperatuur. Wees niet bang om was van 40 graden gewoon op 60 graden te wassen. Je moet wel oppassen dat er geen wol tussen zit natuurlijk.

Doe wat soda bij de waspoeder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Normaal gezien krijg je de stank weg door te wassen op hoge temperatuur,natuurlijk kun je dit niet met was die maar op 30° mag gewassen worden.
Je kunt de was voordien weken met een ontvlekker of vlekkenzout.

Vetluis wat kunt je er aan doen?
Als je veel op 30 of 40 graden, wast,dan kun je de machine eens in de drie maanden reinigen leeg op
90 a 95 graden te laten draaien met een liter azijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou de was nogmaals draaien, op normale temperatuur, maar zonder wasmiddel.
in plaats van wasmiddel zou ik er een flinke plens azijn bijgooien.
Rieneke1
13 jaar geleden
Met SoSafe buitenoppervlak vernieuwer worden vetluis in de machine opgelost, geur en vlekken uit wasgoed geheel verwijderd.