Wanneer kan ik het beste kleren gaan wassen en strijken?

Wij zijn met z'n vijfen thuis. Maar ik kan maar niet stoppen met wassen van kleren en het worden er steeds meer rlkr dag, Dan word het strijken dus ook moeilijk hoe kan i nou het beste timen??

Toegevoegd na 22 minuten:
rlkr*elke
i*ik

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
f*v
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ha ha ha....

Het beste antwoord

Ik was vaak 2-3 x achter elkaar. Moet ik er wel bij zeggen dat ik ook een droger heb dus ik kan alles gelijk "doorsluizen".

EN: ik heb het strijken gewoon AFGESCHAFT!!!!!!

De meeste dingen (vooral zo in de winter als men niet van die dunne blouses draagt) hoeven helemaal niet gestreken MITS je de zaak strak en zorgvuldig opvouwt (en dat kost echt veel minder tijd dan strijken).

Als jullie met 5 zijn neem ik aan dat er ook kinderen bij zijn, nou bij die van mij zie je na 5 minuten al niet meer dat een broek gestreken WAS als ze ermee rondrennen. Zonde van mijn tijd.

Beddengoed idem dito, netjes opvouwen en op een goede stapel in de kast, als ik het een week later pak lijkt het wel geperst.

Houdt je evt alleen die mannenoverhemden over.

Toegevoegd na 1 minuut:
oei oei oei: houdt je = houd je
amigo
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Kies 2 (of 3) dagen in de week hiervoor uit om te wassen. Het strijken doe je zodra het droog is, of bijv. de dag erna. Ik weet niet hoe oud je huisgenoten zijn, misschien kun je het hun ook eens laten doen, onder het mom van: als je uit huis gaat, kan je je redden met de was en strijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met zo,n gezinssamenstelling wast men gauw 2x per dag.
Zorg dat de kinderen niet zelf graaien in de kledingkasten.
Als iemand een natte broek heeft door de sneeuw dan kan men dat ook gewoon drogen ipv wassen.
(dus binnen blijven want we blijven niet pakken tot aan
de laatste broek)

Zorg dat het de volwassenen aan niets ontbreekt qua kleding en begin maandag met het verzamelen en sorteren van het wasgoed.
Controleer ook of alle zakken leeg zijn.

Kijk ook of de juiste was bij elkaar in de trommel zit.
(als u over de was gaat, controleer de inhoud van de trommel indien u hem niet zelf heeft gevuld)

Was in verhouding tot uw droogcapaciteit. (lijn/droger)
Strijk alleen blouses of overhemden, de rest kunt u gewoon opvouwen.

Gebruik dit advies samen met het eerder door mij aan u gegeven advies mbt het schoonmaken van uw huis.

Laat het weekend de boel de boel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik sluit me aan bij voorgaande adviezen, maar ik denk dat je het beste eerst afspraken kunt maken in de trant van: niet zomaar alles in de wasmand gooien. Ik kon vroeger ook heel snel mijn kamer "opruimen", gewoon alles in de wasmand en klaar was ik! De meeste kleren kunnen best twee keer aan (geen ondergoed, natuurlijk) en anders moet men maar eens een keertje wachten tot iets weer gewassen en gestreken in de kast ligt, dan gaat men het misschien wat meer waarderen en inzien dat het allemaal niet vanzelf gaat en dat jij nog andere dingen te doen hebt, dan voor vijf personen de hele dag de was te doen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet alleen maar kleren wassen als dit nodig is, ik bedoel dat kleren die één of twee dagen gedragen zijn echt niet altijd maar gewassen hoeven te worden, een uitzondering zijn sokken en ondergoed, die verschoon je natuurlijk wel iedere dag. Je kunt kleding ook luchten als er geen vlekken opzitten en ze niet vies ruiken. De kleren worden doorgaans van wassen niet mooier en slijten ook sneller.
Voorts douchen of wassen de meeste mensen zich iedere dag en gebruiken deodorant, waardoor de kleding ook minder snel vies wordt of gaat stinken.
Vraag je gezinsleden om hun kleding als zij ze uitdoen niet op de grond te gooien maar netjes uit te hangen over een stoel o.i.d., iets meer werk maar scheelt jou veel werk omdat je kleding die gekreukt is vaak eerder in de was doet.

Voorts is het verstandig om geen halfvolle wasmachine`s te laten draaien, beter voor je portemonnee en het milieu.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij zijn nog niet met zoveel thuis, maar ik heb het als volgt gedaan:
Mijn man wast doordeweeks en vouwt doordeweeks en laat de strijk groeien met de minuut.
Ikzelf hang indien nodig de was op (haal het af) en zoek de strijk uit of eea echt gestreken moet worden of niet. Ik streek altijd alles, maar ben me daar gek, nergens voor nodig.
Dus ik strijk alleen de overhemden en tshirts van mijn man, mijn eigen blouses en gekreukte truien, spijkerbroeken in het algemeen en alle kleren van onze dochter (op ondergoed en sokken na).
Ik strijk alleen in het weekend, meestal op 's zondags, dan ben ik twee/drie uurtjes bezig en is het weer gedaan.
Veel zaken (heb geen droger) moet je niet aan de lijn hangen met knijpers maar gewoon aan een hangertje, laat het hoog drogen, en in veel gevallen vallen de kreukels mee, en is ff vlug een ijzertje eroverheen al voldoende.
Dus zorg dat je huisgenoten (jong en oud) mee gaan werken, want je kunt het echt niet allemaal alleen.
Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik was nog steeds - al heb ik geen nachtstroom meer - zo veel mogelijk alles op één dag in de week. Niet iedereen hoeft altijd alles schoon te hebben ; ze hebben kleren genoeg, en dan wacht je af en toe maar een paar dagen.

Strijken doe ik uit principe niet, en ik koop dan ook de kleren zodanig dat ze niet gestreken hoeven te worden. Kwestie van opletten. Wie per se iets kreukeligs wil hebben, mag het lekker zelf strijken. Het beste is vlak voor je het aantrekt, anders kreukt het in de kast weer.

Dat houdt in dat ik een (wisselende) dag in de week 4-5 wassen draai, vouw en verdeel, en dat gaat prima. Ook mogen schone kleren hier NIET in de was dan blijf ik aan de gang. Het moet minimaal gedragen zijn, meer dan een dag als het niet op de blote huid is (vesten, truien).

Wil je per se strijken, doe dat dan ook op een vaste dag of avond. Zet de strijkplank voor de teevee en zet er een leuke film bij op. En laat iedereen boven de pakweg tien lekker zijn eigen spullen strijken. Beddenhoed, handdoeken, tricot, sokken en theedoeken hoeven natuurlijk helemaal niet gestreken te worden. Ook zijn er geweldige kreukvrije, niet-gebreide stoffen verkrijgbaar tegenwoordig. Let daar op met aankopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kleding hoeft niet altijd gewassen te worden.

Ondergoed, sokken en t-shirts gaan na 1 keer dragen de was in. Broeken, broeken enz. kunnen gerust nog een keer gedragen worden. Hang ze op een hangertje om een beetje te luchten. (Of beter nog, laat de kinderen dit zelf doen, ook een 6-jarige kan dit)

Wij doen, wegens nachtstroom, 's avonds een was erin en de volgende dag tijdens het eten koken wordt de oude was opgevouwen en de nieuwe was opgehangen.

Strijken gebeurd niet. Of nauwelijks, en dan nog alleen de avond of zelfs de ochtend dat het aangetrokken word.