Hoe krijg je de kraag van een jas weer schoon zonder deze uit te wassen?

In de kraag zit een donkere rand en voelt wat vettig aan, waarschijnlijk van haargel.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
66K

Het beste antwoord

Als het haargel is zou je het eerst beetje kunnen schoonmaken met water, en eventueel een spons.

Daarna zou je afwasmiddel ( breekt vet af) kunnen gebruiken of shampoo er klein beetje overheen doen.
Inwrijven en uitspoelen en klaar! (alleen nog even drogen dan) :)

Groetjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

een beetje natmaken die kraag en dan met wat shampoo erop schoonmaken.
Wel goed naspoelen.
Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laten stomen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt tegenwoordig van die handige oplosmiddeltjes voor allerlei vlekken, kan niet zo snel op namen komen, maar bij een goeie supermarkt heb je ze vast en zeker!

Opsmeren in laten trekken en met water naspoelen/schoonmaken

Toegevoegd na 3 minuten:
misschien heb je nog wat aan deze site www.huis-en-tuininfonu.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, inderdaad, je kunt Shout proberen!
Wasbenzine werkt vaak erg goed.
amc
13 jaar geleden
Leg hem met de vlek naar beneden in de sneeuw.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inwrijven met soda, dit even laten zitten en daarna afkloppen.

Is dat niet afdoende, dan kun je de kraag nog boven stoom houden en dan met een microvezeldoekje afnemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou droogshampoo eens kunnen proberen. Dit lost in ieder geval het vet op. Rijkelijk aanbrengen en dan goed uitwrijven met een droge (hand)doek. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem een zacht borsteltje en schuim er wat gewone zeep op. wrijf dit heel zachtjes in op de kraag die je een beetje vochtig hebt gemaakt. even laten inwerken en met de kraan de zeep resten wegspoelen en nadeppen met een doek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedenk dat, als je met shampoo, afwasmiddel, of dat soort middelen aan de gang gaat, je het heel goed moet naspoelen. Als er resten in blijven zitten, zal je kraag weer veel eerder vet worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mij oma deed het vroeger met een gum...
Ze gumde over de kraag van de jas van mijn opa en zo werd dat langzamerhand minder vet...