Lig vlekken in bed en keuken linnen

tijdens een verhuizing is er per ongeluk een doos met lakens, keuken- en handdoeken per ongeluk op zolder beland. Zo'n zolder waar je nooit op komt..........Nu ik de doos gevonden heb zit een deel van de inhoud vol met vlekken. Wie kan mij een tip geven om die eruit te krijgen. Het was allemaal nieuw en nooit gebruikt. Dus geen oude vlekken. Ik heb zelf al geprobeerd met bleekmiddel en 60°C wassen, maar een matig resultaat. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Met de vlekkenschaar of zoek even op weervlekken bij goeievraag, daar staat wellicht wat bruikbaars tussen.
http://www.goeievraag.nl/zoek?q=weervlekken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

bleekmiddel moet je nooit gebruiken, je kan het beter behandelen met vlekkenzout..of soda...
vul een emmer met heet water,en leg er de handdoeken in (niet te veel in een keer) en voeg de vlekkenzout toe... laat het goed inweken en dan wassen met bv biotex of een ander voorwas middel ...en dan nogmaals eens wassen met een gewoon wasmiddel...dan zijn de vlekken weg...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat het een tijdje staan met het sap van een verse citroen en daarna wassen in de machine.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe weet je of een citroen vers is?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door een citroen bij een goede groenteman te kopen ;)"
Ik bedoel ermee, geen citroensap uit een flesje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt, ik ga gewoon alle antwoorden proberen.
Heb je Vanish al geprobeerd? Daar heb ik zelf oude sokken mee schoon gekregen, die voorheen nooit meer hun normale kleur terugkregen na het wassen.
Als het echt allemaal niet werkt, is het misschien een idee om de hele boel te verven met textielverf. Toch zonde om het weg te doen nietwaar?!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een ouderwetse pot met driehoek soda. Dat is mijn vlekkenspray. Alles insmeren met een houten lepel en op 60 graden wassen.

De echte (dure) vlekkendeppers en zo kunnen niet op tegen dit middel uit grootmoeders tijd. Nog steeds te koop, gewoon in de grote supermarkten bij de schoonmaakmiddelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 huismiddeltjes zijn heel vaak prima.
Ik gebruik de alleskunner en eco orange van Prowin. PERFECT! Het is ook nog eens een biologisch afbreekbaar schoonmaakmiddel en het kan geen kwaad!! Je kan het niet in de winkel kopen, maar mocht je geinteresseerd zijn, dan hoor ik het wel! Dan kan ik wel wat tips geven voor aanschaf.