Hoe kan ik het beste viltstift van kinderhandjes af krijgen?

Mijn zoon van 5 zit helemaal in een tekenfase. Niet erg maar hij krijgt allemaal strepen en vlekken van z'n viltstiften op z'n handjes en dat krijg ik er met handzeep dus niet af. Iemand een tip?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
43.7K

Het beste antwoord

Waterafwasbare stiften kopen (b.v. die van de Hema) en dan de handen gewoon onder de kraan met een beetje zeep laten wassen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

ik maakte hun handjes altijd schoon met een watje wat ik nat maakte met spiritus...daarmee ging het er gelijk mee af, en daarna even de handjes wassen met zeep...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met wasbenzine
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is een beetje te heftig voor die tere kinderhandjes, zeker als je het elke dag zou moeten doen.
nagellak remover werkt er goed tegen. Gewoon klein beetje op een watje doen en is t er zo af!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nagellakremover zonder aceton! Werkt zelfs goed bij verf/ lak etc. Ik gebruik het altijd na het doe-het-zelven. Zacht voor de (kinder)handjes, stinkt nauwelijks en droogt de huid niet uit!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hebben de mazzel in dit geval dat de onze van drie nog niet zindelijk is. Daarom hebben we bijna overal 'luierdoekjes' in huis liggen. Van die vochtige doekjes. Hiermee de handjes poetsen, en in één haal door kun je ook de vloer/tafel/deur weer schoon krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruikte altijd een beetje schuurmiddel[cif] en daarna met zeep even na wassen.