Waarom hangt er altijd zoveel stof om ons heen voor al als de zon naar binnen schijnt zie je het en is dat ook buiten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.7K

Antwoorden (2)

Huisstof, dat ben jezelf. De menselijke huid laat dagelijks miljoenen schilfers los die door de lucht dwarrelen. Tel daar de schilfers en haren van je huisgenoten bij op. Huisdieren als honden en katten doen daar nog wat schilfers bij en nog een paar honderd haren per dag. Tijdens de rui zijn dat nog er nog veel meer. Verder vevat huisstof ontelbare vezels van kleding, meubels, boeken en verpakkingen. Ook komt stof van buiten in de vorm van zandkorrels en gruis. Stof bevat ontelbare huismijten, minuscule insecten die dol zijn op huidschilfers. Hun uitwerpselen zijn een ramp voor astma-en allergiepatiënten.
Dit is buiten ook het geval binnen valt het meer op vooral als de zon erop schijnt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
stof is er altijd en zweeft altijd en overal oms ons heen. we zien het alleen niet, omdat er meestal te weinig licht beschikbaar is om het waar te nemen.
het wordt opgeworpen door de constante activiteit die er is (handelen van mens en dier, maar ook turbulentie in de lucht zoals wind). Dat stof ligt overal en is afkomstig van onszelf (huidschilfers, dieren en ook hele kleine dieren zoals de huisstofmijt).
normaal gesproken zie je dat stof dus niet, omdat ze veel te klein zijn. dat is anders, als er een sterke lichtbron opvalt. de zon een sterke lamp. dat licht maakt alleen al veel meer zichtbaar dan wat er normaal te zien is. bovendien weerkaatst het veel sterker op voorwerpen en oppervlaktes, zelfs op die van hele kleine objecten als stofjes, die anders met het blote oog niet of nauwelijks te zien zouden zijn.