Hoe kan het zo zijn dat in mijn slaapkamer zoveel stof (ondanks ik iedere dag afstof) er ligt?

Ik heb het gevoel dat er in mijn kamer meer stof rond vliegt, dan bij mijn kamergenoten, hoe kan dit?
Overigens stof ik iedere dag met een swiffer langs mijn apparaten heen, en erover!

Of lijkt het zo?, omdat ik veel spullen in mijn slaapkamer heb?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
16.6K

Het beste antwoord

Als je afstoft, vliegt een deel van het stof de lucht in. Dat zakt langzaam weer naar beneden, waardoor er de volgende dag weer een laag stof ligt. Afstoffen helpt wel (een deel van het stof blijft ook in de swiffer zitten), maar als er veel stof ligt, duurt het lang voordat je met afstoffen weer op een acceptabele hoeveelheid stof komt (er komt immers ook dagelijks stof bij van huidschilfers e.d.).

Je kunt om meer stof te vangen op zoveel mogelijk oppervlakten de stofzuiger gebruiken (dus ook je tafel, gordijnen en bank e.d. stofzuigen) en verder oppervlakten vochtig afnemen (een vochtige doek houdt meer stof vast dan een droge doek).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat lijkt maar zo. Je ziet alleen niet wat zij er tegen doen.
Het maakt volgens mij wel verschil of er veel staat.
Met de stofzuiger de gordijnen doen, onder het bed en het matras om de zoveel tijd zuigen kan verschil maken.

Bij juwelier en opticien....

Toegevoegd op 28-05-2009 14:23:41
...en nat afdoen neemt het stof weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel van de stofdeeltjes die je in de lucht ziet zijn eigenlijk kleine stukjes afgeschilferde huid. Misschien heb je meer mensen die je komen bezoeken dan je kamergenoten. Maar stof kan overal vandaan komen; ik had een oud donzen dekbed waar verschrikkelijk veel stof vandaan kwam, het kan van elke stof afkomen (stof als in; doek of zo). Maar bovenal zal het komen omdat je veel spullen in je kamer hebt. Als het stof niets heeft om op te vallen zal het gewoon naar de grond gaan en zie je het niet. Een swiffer zuigt niet magisch al het stof weg, meestal verplaats je het gewoon van punt a naar b, zorg ervoor dat je je kamer goed ventileert, dan komt al jouw stof vanzelf bij je huisgenoten. Als je tijdens het stoffen alles goed openzet dan swiffer je het stof in de lucht, en de tocht zorgt ervoor dat de lucht met het stof je kamer uit gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat moet een kwestie van inbeelding zijn....Jouw KAMERgenoten wonen immers in precies dezelfde kamer...?
Anders zou ik de oorzaak vooral ook in het soort matras o.i.d. zoeken.