Hoe stel ik mijn nieuwe Miele wasmachine waterpas in mbv de stelvoeten. De beschrijving in de handleiding is voor mij niet duidelijk.

De wasmachine staat met de linkerkant bijna tegen een muur en onder een werkblad.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.9K

Het beste antwoord

als ze onder een werkblad staat zal je moeilijk aan die pootjes kunnen die normaal dienen om machines horizontaal te zetten. doe het dus voordat je de machine onder het werkblad schuift.
neem eerst een waterpas en leg hem op de vloer, en kijk hoeveel hij afwijkt (of niet). het is best je machine bv. vlak voor het werkblad te regelen, omdat de vloer daar ongeveer hetzelfde zal zijn normaal. doe ook daar eerst de test met de waterpas, als dat hetzelfde is dan op de plaats waar de machine komt te staan, wordt het makkelijk.
leg een waterpas op de machine en kijk wat er moet geregeld worden. regel dan de pootjes door eraan te draaien. en test ondertussen met een waterpas of je machine nu horizontaal correct staat (laat je waterpas er gewoon op liggen, dat is het makkelijkst).
ga zeker niet af op de muur of dergelijke : hier kan er een schuinheid zijn die je met je blote oog niet ziet.
dan kan je de machine onder het werkblad schuiven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als het goed ik heb je daar een speciale sleutel bij gekregen. Je kunt daarmee ieder pootje naar links of naar rechts draaien om het zo waterpas te krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij het afstellen van de pootjes leg je een waterpas boven op de wasmachine. Je draait net zolang aan de pootjes totdat de libel zich tussen de twee streepjes bevindt. Dan staat je machine waterpas. Meet zowel in de lengte als in de breedte.
13 jaar geleden
hou het waterpas tegen de onderkant van het hoekprofiel
van de bovenkant van de wasmachine .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet hem van te voren waterpas zetten.
Als hij onder het werkblad staat dan kom je niet bij de stelschroeven aan de achterkant.
Het beste is als je hem geplaatst hebt ,even laten centrifugeren.
Zo kun je merken of hij redelijk waterpas staat.
En het beste is centrifugeren met volle trommel,en natte was.
Omdat dan de machine belast is.