Tandpastavlekken, hoe krijg je ze er het beste en het snelst uit?

Iedereen heeft het wel een keer gehad, je gaat naar een feestje en trekt je beste kleren aan. Je gaat nog even tandenpoetsen en opeens zie je een witte tandpasta vlek. Wat nu? Kun je zo'n vlek er eigenlijk wel uit halen zonder eerst je kleren in de wasmachine te doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.8K

Het beste antwoord

Eigenlijk niet of nauwelijks, terwijl het er in de was wel heel makkelijk uitgaat. Het enige dat je kunt proberen is de vlek zo nat mogelijk te maken en dan heel lang deppen / wrijven / spoelen. Met het risico trouwens dat je de kleur of het weefsel aantast, en in de praktijk blijf je er eigenlijk bijna altijd sporen van zien. Toch maar poetsen voor het aankleden (of met een theedoek om bij wijze van slabbetje), of opnieuw omkleden. In het allerbeste geval ga je namelijk naar het feestje met een lelijke watervlek in je kleren, al is de tandpasta er dan wel uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

probeer het eerst met water, anders zit er volgens mij geen andere oplossing meer op. gewoon wachten tot tellsel weer iets heft bedacht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vandaar dat het ook verstandiger is om voor je je aankleed je tanden te poetsen...
maar je krijgt het er uit met een puntje van een doek met warm water..even overheen wrijven, dan de plek even droog fohnen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
raar antwoord, maar met ... een strijkijzer

je moet maar eens met een (warm!!) strijkijzer over de vlek gaan, en ze is weg. Eventueel ervoor nog een beetje met water overgaan en dan strijkijzer erover

Natuurlijk moet strijkijzer aanstaan, en heel warm zijn, dan over de tandpasta vlek gaan op de kleren met strijkijzer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hoeft je wasmachine niet te gebruiken, want deze vlek is zo weg. Gebruik gewoon wat lauw water, voorzichtig deppen en de vlek is weg. Heel even strijken en de natte plek is ook verdwenen.