waarom worden glazen soms niet schoon in de vaatwasser???

ooit blijft er vuil achter in de glazen in de vaatwasser.
Dit krijg je er ook niet uit na een aantal keer wassen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (6)

Of je draait een tekort programma of je glazen zijn aangetast door de vaatwasser. In het tweede geval nieuwe glazen kopen en het spoelglansmiddel reservoir regelmatig controleren of er nog genoeg in zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk niet dat je glazen echt vuil zijn. maar in de vaatwasser krijg je door het veelvuldig wassen glascorrosie. Hier kan je niets tegen doen. Gewoon nieuwe glazen komen en ze manueel afwassen als je het wil vermijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is geen glascorrosie.
Als er ze met de hand nawassen gaat het er namelijk wel vanaf.
Dus zonde om nieuwe glazen te kopen.
Ik denk dat ze een beetje te vies zijn geweest (?) en je zet je glazen in het bovenste gedeelte van je vaatwasser. Je moet ze daar ook mooi opstellen net zoals je je pannen borden en dergelijke onderin mooi moet plaatsen, met name met grote pannen of glazen snij-'planken' komt het wel een voor dat die de werking van de vaatwasser beperken en de viezigheid van de onderverdieping zo in de glazen op de bovenverdieping spuit via die pannen of snijplaten of dergelijke.

controleer ook even het filter en de glansspoel als je dat gebruikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan zijn te te vies.
voorspoelen helpt.
en ontstop je vaatwasser.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze zijn niet te vies, de filters zijn schoon en glansspoelmiddel is aangevuld.
Het is dan meestal een streep met puntjes vuil. dit krijg je er ook niet af als je de glazen nog een keer in de vaatwasser zet (op verschillende plaatsen geprobeerd en netjes recht gezet). Alleen met de hand krijg je dat er af???
wij hebben dat (ik weet het van te voren.... maar ja) als je vaatwasser een keer te vol is en te vies en de filters schoon moeten. Dan zit er zo'n dun, meestal bruin troepje op je glazen. De enige manier omdat er weer af te krijgen is die glazen een tijd (UREN) in warm sopwater te laten weken EN AANSLUITEND weer in de vaatwasser (of zelf boenen met een schuurspons)
Ik heb al jaren een afwasmachine en nog nooit glas weg hoeven gooien wegens zg glascorrosie, als ze dof zijn is het spoelmiddel op
amigo
13 jaar geleden
Het zou kunnen dat het watersproeisysteem in je vaatwasser wat verstopt zit. Ik bedoel die armen waar aan het uiteinde een gaatje in zit waar het water uit komt. Als dat een beetje verstopt zit dan kan het water je glazen niet zo goed meer bereiken en worden ze niet goed schoon meer.