Kunnen vloeibare schoonmaakmiddelen bederven?

Wat gebeurt er met een vloeibaar schoonmaakmiddel, een vloeibaar wasmiddel of een shampoo als je deze lange tijd bewaart en er niets mee doet? Gaat deze bederven, schimmelen of stinken?

Het lijkt mij heel vreemd als dit zou gebeuren...

Weet jij het antwoord?

Bij het sluiten van de vraag: Dank voor de antwoorden!

Picture for question
14 jaar geleden
16.4K

Het beste antwoord

Daar is één heel duidelijk antwoord op:

'NEE'... Schoonmaakmiddelen kunnen niet bederven...

Schoonmaakmiddelen die in één (enigszins) transparante fles zitten en gedurende lange tijd blood staan aan zonlicht kunnen wel in kleur vervagen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha... Blood. Sorry, ik mag niet lachen om dyslexie... Schop me maar ;).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die D hat inderdaad een T moeten zijn. En nee... Ik heb geen dyslexie...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hmzzz..... Vaktechnische antwoorden worden schijnbaar niet gewaardeerd...

Andere antwoorden (3)

Ik heb nog vloeibaar schoonmaakmiddel van de vorige bewoner staan (ruim 5 jaar geleden). Na die 5 jaar ziet en ruikt 't er in elk geval nog prima uit.

Toegevoegd op 25-05-2009 20:11:57
Edit:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Allesreiniger
Er zitten dus conserveringsmiddelen in allesreiniger.
Dus... Dan moet 't volgens mij uiteindelijk toch bederven. Maar misschien pas na vele tientallen jaren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is de combinatie van een paar chemicaliën die ervoor zorgen dat schoonmaakmiddel niet kan bederven... En je allesreiniger bestaat trouwens voor 97% uit gedeminiraliseerd water waardoor het praktisch onbeperkt houdbaar is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar... Wat is nu exact 'praktisch onbeperkt houdbaar'? 20 jaar? 400 jaar? 8000 jaar?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Totdat de fles leeg is...:D Als ik de cijfers van Baptista Autowassystemen mag geloven is gedeminiraliseerd water dagelijks 120 keer te recycelen en met een maximum van 7 jaar.... Dit even terug rekenen naar je flesje allesreiniger overleeft de fles ons in leeftijd...
Ik heb een fles geconcentreerd schoonmaakmiddel van LH en 5 druppels zijn genoeg voor een emmer.
Dat heb ik volgens mij al 10 jaar en het werkt nog steeds.

Shampoo en ander vloeibaar schoonmaakmiddel gaat indikken. Ik heb een fles body/haarschampoo uit mijn kerstpakket van 2007/2008 en dat begint zich vacuum te zuigen. Volgens mij is het biologisch afbreekbare fles.
Ik heb wel eens doucheolie gehad die niet meer lekker rook en niet meer schuimde.

Het is heel verschillend en afhankelijk van het middel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat betreft shampoo e.d. heb ik het volgende gevonden:
"Op alle shampoo, zonne- en gezichtscrèmes moeten voortaan de houdbaarheidsdatum staan. De Europese Commissie heeft dat onlangs verplicht, omdat sommige bestanddelen na enige tijd schadelijk kunnen worden voor de gebruiker. Tot dusver golden voor deze producten nog uitzonderingen. De houdbaarheid moet te vinden zijn bij een symbool dat een geopend doosje weergeeft".

Bij vloeibare schoonmaakmiddelen gaat dit volgens mij niet op. Er wordt vaak aanbevolen om handschoenen te dragen omdat er bijtende stoffen in kunnen zitten.