hoe kan ik het beste mijn frituurpan ontvetten als ik het vet vervang?

Wij hebben een "koude zone" frituurpan. Er zit een los verwarmingspiraal in die ik eruit kan halen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

tegenwoordig doe ik het zo ,omdat die dingen vies worden op de meest onmogelijke plaatsen
Ik pak de hele buitenkant en het zwarte gedeelte van het verwarmingselement in met zilverfolie .
De deksel was ik na ieder gebruik even af .
Voor de "grote "schoonmaak pak ik zoals hierboven gezegd wordt een vaatwastablet , temperatuur op 90 C zetten ( anders kook de heleboel over een wordt het een puinhoop ) daarna gewon afwassen en nieuwe folie overal omheen en hij kan weer een poosje mee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

helemaal leeg maken.
daarna doe je er een vaatwas machine tablet in,
dan doe je de frituurpan een tijdje aan.
daarna kan je hem heel leeg gieten en heel makkelijk schoonmaken.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een vaatwasmachinetablet é water, neem ik aan. ;) Het lijkt me nogal smerig worden als je vooral een droge vaatwasmachinetablet grilt.
rebecca
13 jaar geleden
ja idd, er moet wel water bij in :)
Vullen met water soda erin en lekker laten koken met het spiraal dus
13 jaar geleden
Giet de frituurpan vol met ontvetter en laat het een tijdje weken. Daarna is hij makkelijk schoon te maken, daar het grootste gedeelte van het vet los is gekomen.

Wel handschoenen gebruiken tijdens het schoonmaken. Ontvetter is niet goed voor de huid.
13 jaar geleden
frituurvet in de oude fles gieten. De pan met een keukenrol schoon vegen. Dan in de vaatwasser plaatsen en klaar is Kees. Het deksel mag er ook gelijk bij. (Het verwarmingselement niet hoor)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even de pan aandoen, dan kan je het harde frituurvet erzo uit laten glijden.
Dan goed schoonmaken met keukenpapier. Daarna even afwassen onder de kraan met een sopje.
Klaar is Kees!