Er zijn duizenden manieren om de afwas te doen heb ik eens gelezen. Welke manieren zijn er allemaal?

Misschien wel leuk om deze saaie klus eens te variëren met iets nieuws.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

1. Iemand anders je afwas laten doen (de rijkelui's manier).
2. De kraan open zetten en afspoelen (de buitenlandse manier).
3. Alles in een teiltje of de gootsteen in het sop (de Nederlandse manier).
4. De hond of kat het laten doen (de vieze manier).
5. De vaatwasser inruimen (de gemiddelde huishoudens manier).
6. Alles in de regen zetten (da's meer de camping manier).

Toegevoegd na 19 uur:
Nog vergeten:
7. De boel met zand schuren en daarna het zand wegvegen (de woestijn manier).
8. De vaat met sneeuw schoonwrijven (de pool manier).

Toegevoegd na 19 uur:
Nog vergeten:
7. De boel met zand schuren en daarna het zand wegvegen (de woestijn manier).
8. De vaat met sneeuw schoonwrijven (de pool manier).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Waarom een saaie klus samen met je partner gezellig kletsen en de afwas is zo klaar.

Toegevoegd na 1 minuut:
zet de radio aan bedenk onder tussen wat je daarna voor leuks kan gaan doen

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je alleen bent is het helemaal snel gebeurd
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mmmm heb net geen partner meer :-(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Direct afwassen is de boodschap veel leuker en snel gedaan. Uitstellen is als resultaat een stapel afwas te moeten doen:)
Ik had vroeger een "afwasbandje" dat was nog in het tijdperk van de cassetterecorder.
Maak een cd-tje, of playlist, met de meest lollige nummer die het leukst zijn om mee te zingen/brullen. De afwas is eerder klaar dan je zou wensen........
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk +1
Zet de afwas in de tuin dan maken de katten het wel schoon! De regen spoelt de eventuele restanten weg en de zon droogt je vaat!

Hoef je alleen maar toe te kijken. ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vaatwasser omdat veel mensen beiden werkzaam zijn, en hierdoor meer tijd voor elkaar en de kinderen hebben. Tevens is het waterverbruik lager.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Nederland wassen de meeste mensen die met de hand afwassen, af in een teiltje (of in de gootsteen) met een sopje. De ergste viezigheid wordt eerst voorgespoeld. Daarna afwassen in een vers sopje. Daarna zetten ze de vaat in een afdruiprekje en drogen ze af met een theedoek.

In heel veel andere landen wassen mensen af onder de stromende kraan en zetten ze de vaat te drogen. Er komt dus geen theedoek aan te pas. Na 'n half uurtje gaat het zo de kast in.

Afwassen in een sopje en dat dan zo afdrogen wordt door veel buitenlanders heel vies gevonden, omdat je dan nog zeepresten aan je vaat zou hebben hangen en daar vervolgens je eten weer op legt. Er is ook een variant met wassen in een sopje en daarna alles naspoelen in heet water of onder de stromende kraan.

En dan heb je ook nog de borstelwassers, de sponswassers en de vaatdoekje-wassers.

Maar de hand-afwassers zijn een uitstervend soort, steeds meer mensen hebben een vaatwasser en wassen alleen nog met de hand af als ze kamperen of in een iets basaler vakantiehuisje zitten.

Afwas-varianten uit mijn kindertijd:
- Luid zingend
- Paardje rijden (2 zusjes van 6 en 8): de afdroger op de rug van de afwasser (voor eigen risico).

Ik heb ook goede herinneringen aan de seksuele voorlichting die ik van m'n moeder kreeg tijdens de afwas ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ivana
13 jaar geleden
Leuk zo'n opsommer en te ontdekken dat ik de antieke en buitenlandse variant hanteer. Ik was af onder stromend water en met de hand, al 42 jaar! Afdrogen doe ik inderdaad nooit. Ik ben dus uitstervend, fijn om te weten. ;-)
+1
Ivana
13 jaar geleden
Loenie, soms wil je dingen niet weten, totdat het je onder de neus gewreven wordt! ;-))
De allerleukste manier heb ik onlangs ontdekt: de vaatwasser.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heel interessant voor een groot gezin maar voor een kleine afwas is dit toch verspilling van water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan spaar je het op. Ik gebruik hem 1x per week.
Het enige wat ik onder de stromend water afwas zijn de anti-aanbak pannen en de spatels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat kan niet. Die gebruik ik elke dag. Bovendien zegt 'tefal' dat het aluminium delen van de pan er niet goed tegen kunnen. De spatels wel natuurlijk en dat doe ik ook 1x per week. De rest was ik ze even af.
Dreft heeft afwasschuim, ideaal om even op je borstel te doen.
http://www.dreftafwas.nl/Handafwas/Systemen/DreftActiefSchuim/tabid/70/Default.aspx
Gezellig wat kletsen en samen de afwas doen met je partner.

Als onze vrienden op bezoek komen doen we ook samen de afwas dat doen wij ook als zij ons uitnodigen.
Vele handen maken licht werk.

Indien ik alleen ben stel ik dit niet uit zodat ik nooit met een stapel afwas zit. Zo ben ik ook sneller klaar.