Wat kan de reden zijn. dat mijn nieuwe CV het huis niet goed verwarmt?

Oude cv deed het zonder moeite radiatoren zijn gelijk gebleven. Wat kan de reden zijn dat het nu niet lukt met de nieuwe cv. Radiatoren worden wel warm, heet zelfs maar temperatuur van 16 naar 19 heeft 9 uur geduurd hoger lijkt het niet te worden. Alles ontlucht en waterbar is 2,5

4 maanden geleden
in: Energie
Utrecht
4 maanden geleden
Op wat voor temperatuur stookt de ketel? Anders moet je die 5°C verhogen.
PI0448
4 maanden geleden
60 tapwater en 60 cv aanvoer temperatuur ik heb deze laatste 4 uur op 80 gehad maar dat hielp niet buiten dat de radiatoren bloedheet werden
crispy
4 maanden geleden
Als alle radiatoren warm zijn dan werkt je cv ketel naar behoren. De fout moet dus in iets anders gezocht worden. Verwarming met een CV is een aaneenschakeling van warmtetransport:
1. van de branders in de CV ketel naar het water
2. het transport van het warme water door je leidingen en radiatoren
3. de warmteoverdracht van je radiatoren naar de lucht die er langs stroomt
4. de warme lucht die door je kamer moet circuleren om daar alles warm te maken en dus ook je thermostaat. zo te zien is 1 en 2 goed, maar hoe zit het met 3 en 4? Is daar iets veranderd? Is de indeling van je huis anders, staat er een bank voor de radiator, is je thermostaat misschien op een andere plek gezet of staat er iets voor de thermostaat?
Cryofiel
4 maanden geleden
Worden ALLE radiatoren warm?

Worden de radiatoren HELEMAAL warm?
(Voel in alle vier de hoeken)

BLIJVEN de radiatoren warm?
teusvh
4 maanden geleden
Soms/vaak heeft een CV een pomp met meerdere snelheden. Staat die op max?
PI0448
4 maanden geleden
Er is niets veranderd in mijn huis alleen een nieuwe cv en bijbehorende thermostaat op dezelfde plek gehangen. De radiatoren zijn bovenin warmer als onderin. Ze blijven warm. Zijn allemaal warm
PI0448
4 maanden geleden
Teusvh geen idee waar kan ik dat zien
crispy
4 maanden geleden
Als de radiatoren een te groot warmteverschil hebben tussen boven en onder, is het waarschijnlijk dat de pomp niet goed werkt of op een te lage snelheid staat. Als je niet weet waar je dat kunt zien of hoe je dat in stelt, moet je daarvoor even de installateur bellen die de cv ketel heeft geplaatst.
PI0448
4 maanden geleden
Dank u wel ik heb een afspraak staan maar ze kunnen pas over een week even geduld hebben dus dank voor alle reacties
PI0448
4 maanden geleden
Niet dat ik weet
Vandaag is de installateur geweest en heeft de ketel aangepast Cv vermogen van 50 naar 60%, minimale pomp snelheid van 50 naar 60%. Aanvoer temp verhoogd naar 70 lijkt erop dat mijn huis nú sneller warm word
Renee1955
4 maanden geleden
Mocht je geborrel in de leidingen horen tijdens het opwarmen, dan moet er ontlucht worden.
Renee1955
4 maanden geleden
Ik heb sinds 2 maanden ook een nieuwe ketel en ik moet zo nu en dan sommige radiatoren nog een keer ontluchten.
Renee1955
4 maanden geleden
Zijn de radiatoren, na het plaatsen van de nieuwe CV-ketel, wel goed ontlucht?

Geef als eerste antwoord