Hoe wordt er omgegaan met het energieplafond in 2023?

Stel dat je een deel van 2023 geen beroep doet op het prijsplafond, omdat je nog in een gunstig contract zit. Heb je dan de rest van het jaar nog recht op vergoeding voor de volle 1200 m3/2900 kWh?

een jaar geleden
in: Energie
1.4K

Antwoorden (1)

Voor gas wordt in 2023 het maximale tarief € 1,45 per kuub tot een verbruik van 1.200 kuub.
Betaal je dankzij je energiecontract het eerste deel van het jaar een lager tarief, dan wordt dat in rekening gebracht. Daarboven betaal je € 1,45 tot 1.200 kuub. Daarna het tarief van je energiebedrijf.
Bijvoorbeeld:
Jaarlijks verbruik 2.000 kuub.
Dankzij energiecontract: 500 kuub voor € 0,90
Dankzij plafond: 700 kuub voor € 1,45
Volle tarief: 800 kuub à € ...
een jaar geleden
joro
een jaar geleden
@SimonV, bedankt voor de duidelijke uitleg!