Wat zijn de regels om in aanmerking komen voor compensatie over je energierekening?

Op prinsjesdag heeft het kabinet aangekondigd om de energiekosten te compenseren. Hoe moet je hier aan voldoen?

een jaar geleden
in: Energie
1.4K
ronron1212
een jaar geleden
Dit gaat van zelf hiervoor hoef je niets te doen.

Antwoorden (1)

Daar komt iedereen voor in aanmerking. Het kabinet wil alle huishoudens helpen. Daarbij is de inzet dat minimaal de helft van de huishoudens volledig onder het prijsplafond valt als zij blijvend energie besparen. Er wordt een volumegrens voorgesteld van 1.200 m3 voor gas en 2.400 KWh voor elektra.
De korting die een gemiddeld huishouden hiermee krijgt, schat het kabinet "omgeven met onzekerheden" over een jaar op 2280 euro.

Daarnaast bestond al de energietoeslag, Je kunt de energietoeslag aanvragen als je minder verdient dan € 1.310,05 (alleenstaande) of € 1.871,50 (samenwonend) per maand. Deze vraag je aan bij je gemeente.
een jaar geleden