Wat geeft meer warmte 1kw stroom of 1 kub gas?

Dus een kamer verwarmen van 50 kub met de cv of met een eltr.kachel.??

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Energie
6.1K
Utrecht
5 jaar geleden
Een heel scheve vergelijking. Je moet de kosten per eenheid meenemen in je vergelijking.
1 m3 aardgas levert zo'n 35,17MJ (=35.170 kW). Dus ruim meer dan 1kW (electriciteit).
Maar zoals gezegd moet je de prijs per m3 of kWh meenemen wil je de kosten voor de verwarming van je kamer vergelijken. https://www.energieconsultant.nl/energiemarkt/technische-informatie-energie/tabel-overzicht-verbrandingswarmte-brandstoffen/
TurfGraver
5 jaar geleden
Zal afhangen van hoe rendabel iets die energie in warmte kan omzetten.

Antwoorden (1)

1 m^3 gas levert ca. evenveel warmte als 10 kWh elektriciteit.
Dan kun je het zelf uitrekenen.

https://www.energieconsultant.nl/marktinfo-energiemarkt/energie-berekeningen-uit-de-praktijk/omrekening-van-m3-n-naar-kwh/
Ik heb over 2018 betaald:
€ 1,60 per 10 (tien) kWh en € 1,09 per m^3
E is dus 1,5 keer zo duur als G.
Toegevoegd op 06 januari 2019 13:15: tekst