Hoe lang werkt isolatie?

Ik ben op zoek naar goeie vloerisolatie. Omdat ik het liefst weinig ruimte verlies in de kruipruimte gaat mijn voorkeur uit naar folie.
Maar mijn vraag is: Hoe lang gaat isolatie mee? Ik was pas op zolder en vond een plastic tas die waarschijnlijk al minstens 10 jaar oud was. Als je de tas maar iets aanraakte, viel hij in kleine stukjes uit elkaar.

Als ik kijk naar Tonzon ben ik bang dat het snel beschadigd. Mijn eerste gedachte toen ik isobooster zag, was dat dit er veel steviger uitzag. Het zijn veel velletjes noppenfolie met aluminium folie. Maar als ik dan aan die tas denk, vraag ik me af of dit net zo snel vergaat.
Graag zou ik willen weten welke isolatie vorm er over 25 jaar het minst heeft geleden.
Oftewel, welke is het duurzaamst.

Vergaat pur en piepschuim?
Ik hoop maar eenmalig te hoeven isoleren.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Energie
2.2K
TurfGraver
6 jaar geleden
Volgens hun zelf:
Isobooster gaat (getest door TNO) wel 70 jaar mee!
http://www.isobooster.nu/nl/content/10-dingen-die-u-nog-niet-wist
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat is goed nieuws. Bedankt.

Antwoorden (1)

Na lang onderzoek, hebben wij besloten om piepschuim bolletjes onder de vloer te laten
spuiten,met een geweldig resultaat.
Bij ons was er ook het probleem van vocht,wat soms een nare geur in huis gaf,ook dat is opgelost,een frisse geur in huis,en een grote besparing op de stook kosten.
Wij hebben een vrij staand huis en gingen terug met 700 euro per jaar.
En het aanbrengen van het piepschuim was een paar uur.
Ik zou dit ook in je overweging mee nemen.