Hoe kan ik zelf een drempel maken?

Hoe kan ik een drempel zelf maken? Gamma heeft wel drempels, maar niet in mijn maat! Welk materiaal kan ik gebruiken, dat is misschien ook een vraag.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
16K

Het beste antwoord

Ik heb drempels gemaakt, zelf.
Vraagt wel de beschikking over geschikt gereedschap.
Gebruikt: Eikenhout. Gewoon een plank van de juiste dikte gekocht bij een houthandel (doe het zelf winkels leveren meestal geen fatsoenlijk hout. Blijft bij multiplex spaanplaat. Dat is niet geschikt voor de beschreven bewerking en gereedschappen wegens splinteren op de laagjes..

Een bovenfrees om de randen netjes af te ronden en uiteraard een goede (decoupeerzaag om de drempel met alle hoekjes op maat te zagen uit die plank.

Vooral de frees moet goed scherp zijn anders kan het hout splinteren.

Ander geschikt hout: Beukenhout
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weinig aan toe te voegen, goed oplossing.

Andere antwoorden (3)

De goede sloopbedrijven hebben ook vaak drempels, zowel hout als steen, misschien zijn deze goedkoper en kun je ze zelf op maat maken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een drempel voor b.v. in de badkamer kan je dus ook gieten. Maak een bekisting van hout en giet die vol met gietmortel. voor de stevigheid kunt er het beste een bijligstaaf (betonijzer) in leggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem een hardhoud soort die past bij je interieur en maak hem op maat. Zorg er wel voor dat het dragende gedeelte goed aansluit op de ondergrond een heel klein beetje wiebelen en alles gaat weer los zitten. Met lijmen is deze kans al een stuk kleiner.