Mijn vulpen doet het niet meer als ik hem een tijdje niet heb gebruikt, de vulling is vol, hoe krijg ik hem het makkelijkst weer schrijvend?

Als ik er aan lik, doet hij weer een paar letters, en ook al herhaal ik dit steeds, hij blijft er na een paar letters mee op houden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
37.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inkt is niet goed voor je... Dus niet meer aan je pen likken...
Als hij het niet doet, even met de pen over de zool van je schoen gaan tot er weer inkt uitkomt.
Kimath
13 jaar geleden
ik dacht dat dit alleen bij een balpen zo was, bij een vulpen werkt dat toch niet?
En er aan likken is inderdaad vies en niet goed voor je.

Het beste antwoord

Haal de vulling eruit. Spoel het kroontje onder de warme kraan goed af.

Dep hem daarna goed droog met keukenrol. Plaats de vulling er weer in en knijp een beetje tot er inkt uit komt.

Schrijf nu net zo lang tot de inkt constant blijft lopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

laat je vulpen even weken in lauw water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik hou de punt van de pen heel even in een vlammetje en kras dan over de zool van mijn schoen en dan nog eens proberen om te schrijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voorkomen is beter dan genezen. Bewaar je vulpen met de dop naar beneden. Als je een patroon gebruikt, dan de punt van je pen in de patroon opening natmaken, als je een zuigzakje gebruikt, dan is het helemaal eenvoudig. Zakje loshalen (als patroon) een even door dicht drukken een druppel inkt op jouw pen laten vallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
even de kroon goed afspoelen onderr de hete kraan. of de vulling er uit halen en laten weken in warm/lauw water. meestal doet hij het dan wel weer;)