Hoe heet zo'n pinnending voor aan een lantaarnpaal en waar koop ik die?

Om te voorkomen dat alle buurtkinderen via de paal op mijn dak komen, wat lekkages kan veroorzaken...De bouwmarkten weten wat we bedoelen , maar verkopen het niet...waar wel??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.6K

Antwoorden (6)

Ik neem aan dat de lantarenpaal van de gemeente is. Lijkt mij dat zij daar ook voor moeten zorgen en ze zouden zeker moeten kunnen zeggen waar ze te koop zijn want ze gebruiken ze zelf ook
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mag niet zomaar iets aan een lantaarnpaal hangen, ook al heb je een goede reden om dat te willen.

Neem daarom contact op met je gemeente met dit verhaal en het verzoek of de gemeente zelf zo'n pinnending op die lantaarnpaal monteert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zouden ze best eens kunnend doen! zeker als je in die brief ook even netjes vraagt wie er eigenlijk aansprakelijk is voor schade die ontstaat door kids die via die paal op jou dak klimmen.... is dat voor rekening van de gemeente?.... plus van mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb maar ff gemailed met de gemeente. Duurt max. 8 weken voordat ik antwoord krijg.
Ondertussen hebben we de achterkant van de paal al lekker ingevet met smeer. Wie niet horen wil moet maar voelen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, ik kan het me goed voorstellen!
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
@ krakkemik De klimmers zijn gewoon aansprakelijk. Je kunt de gemeente niet aanrekenen, dat iemand in hun paal klimt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vreemd want als ik mijn ladder in de tuin laat liggen en ze gebruiken hem om in te kunnen breken er bij de buren mee in ben ik daarvoor aansprakelijk te stellen voor "in gelegenheid tot geven" (of zoiets dergelijks)
Anti-klimbeugel is de officiële benaming van zo'n "pinnending".

Je hebt ze in verschillende uitvoeringen. Types, die je om de paal schroeft en ook types, die op de muur gemonteerd worden en om de paal vallen.
Plaatje bij antwoord
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Stukje prikkeldraad eromheen wikkelen helpt ook heel goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Overtuig de gemeente waar je woont,van de noodzaak daar zo'n pinnending te plaatsen. Desnoods dreig je hen aansprakelijk te stellen voor schade aan het dak, omdat zij niet voorkomen hebben,dat derden dat dak kunnen beklimmen. Waarschijnlijk is het voor particulieren niet te koop,omdat het plaatsen er van een zaak van de (gemeentelijke ) overheid is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bekijk bijgaande link.