Hoe maak ik een bamboegordijn van de Xenos het beste op maat? Gewoon zagen?

Ik sta op het punt om aan de gang te gaan met een gewone zaag op het gordijn dat helemaal is ingerold. Is dat handig of kan ik het beter uitrollen en knippen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
19.4K

Antwoorden (6)

zagen niet doen:) geeft teveel scherpe randen en splinters. gewoon uitgerold met een ruinschaar ofzo dat houd het iets netter:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
helemaal uitrollen en dan afmeten en wat eraf moet met een schaar knippen!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je gaat zagen dan met een ijzerzaak of andere fijn getande zaag, b.v een figuurzaag. Als je een (snoei ) schaar gaat gebruiken loop je m.i. kans dat de bamboe in de lengte gaat barsten.

Toegevoegd na 2 minuten:
Die ijzerzaak moet zaag zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon knippen en de uitsteeksel of splinters met een fijne vijl weg vijlen.

Toegevoegd na 44 seconden:
Of met een fijn schuurpapiertje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het netjes wilt doen, ga dan als volgt te werk :
Gordijn uitrollen.
Daar waar de snede moet komen klem je het gordijn tussen twee planken; dus zodanig dat de plaats van de snede niet zichtbaar meer is.
Het klemmen kun je met lijmtangen doen.
Nu zaag je de planken met een cirkelzaag in de lengte door (met je gordijn er dus tussen).
Je hebt dan een splintervrij en niet gebarsten onderkant van je gordijn.
Als de bamboe echt dik en hol is, gaat dit niet werken.
Dan zul je met de figuurzaag aan de gang moeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het de laatste keer met een snoeischaar gedaan. Gat net wat makkelijker dan met een gewone!