hoe kan je niet verduisterende gordijnstof verduisterend maken?

ik heb bij de xenos gordijnen gekocht van een soort denimstof er komt licht doorheen als ik een zaklamp op de onderkant zet. als ik het gordijn dubbelklap komt er echter helemaal geen licht doorheen .

dus zou je zeggen koop nog zo'n gordijn en hang ze over elkaar... alleen is de roede daar niet sterk genoeg voor vrees ik plus dat ik liever een gordijn uit een stuk heb.

is er misschien een spray of iets waarmee ik de stof lichtdicht kan maken? het gaat om 80 procent polyester/ 20 procent katoenen stof.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
32.9K

Het beste antwoord

Koop een verduisterend stuk stof (ik verkoop het volop in 'mijn' gordijnwinkeltje en naai er aan de bovenkant een stukje haakjesband aan (of steek er gewoon om de 10 cm prikhaken doorheen). Hang deze op aan de achterkant van de bestaande stof, gewoon in dezelfde oogjes.
Mocht je een tunnel of lussengordijn hebben, dan moet je dit eraan vast naaien, of vast strijken met instrijkzoom o.a. 'Kleva-extra' verkrijgbaar bij fourniturenwinkels.
Ik heb het zelf ook achter mijn gordijnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Wat men vroeger deed, was een soort voering erachter hangen. Dus een dunne weinig tot geen lichtdoorlatende stof. Die stik je er achter tegenaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt voor de tip, +
Kimath
13 jaar geleden
dat heb ik bij mijn gordijnen ook gedaan, is zo klaar :)
Je kunt in een stoffenzaak of op de markt voering kopen. Die voering is er ook vrijwel geen licht door laat. Er is ook een UV werende voering verkrijgbaar. Het spul is niet zo zwaar en kan je achter je huidige gordijn stikken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk dat latex verf ook kan, zorgt voor een rubberige laag zoals je bij verduisteringsgordijnen ook zie.
Heb er echter geen ervaring mee....

Toegevoegd na 42 seconden:
Deze moet natuurlijk niet door de stof heen sijpelen....
13 jaar geleden
Je kunt bij de hema of bij leen bakker speciale verduisteringsstof kopen .