Wij hebben de verwarmingsketel drie keer achter elkaar bij moeten vullen, maar nu blijft de water meter weer hetzelfde, wat kan het geweest zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (8)

Een lek die nu is gevuld door iets wat er toevallig voor is gaan liggen of het lek heeft verstopt. Zou 'em toch nog even na laten kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vermoedelijk een lekkage.
Hoeft niet meteen een groot gat te zijn hoor, maar dat ie water verliest is zeker.
Monteur er bij laten komen of zelf alles nalopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ergens moet een lek zitten en die kan nu tijdelijk dichtgeslibt zijn. Ik zou er toch maar een monteur bijhalen die de lekkage echt even voor je opspoort want anders loop je het risico dat het probleem steeds groter wordt en de reparatie kosten ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het expansievat is wellicht stuk(wanneer je geen lekkages kunt ontdekken)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan heeft er lucht in je ketel gezeten en is eruit gegaan via of door de automatische ontluchter. Dus de lucht gaat er uit en de druk in je systeem daalt En als het systeem nu op druk blijft, heb je zeker geen lekkage. Maar... er is nog een tweede optie: Je expantievat kan ook de geest hebben gegeven waardoor de lucht van onder het membraam in je systeem is gekomen. Ook deze lucht ontsnapt via je ontluchter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal duid dit op een expantievat waarvan het binnenste membraam stuk gegaan is. Je kan dit meestal controleren door het ventieltje te openen op dit vat. Er mag geen water uitkomen. Wanneer je veel lucht hebt laten blazen dien je wel terug bij te vullen tot max 2kg. Wel eerst de druk op de ketel nazien zodat het geen 4 kg wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vermoedelijk is de expansievat stuk dat kan testen door er even op te kloppen en als het dof klinkt is de expansievat vol en moet dan worden vernieuwd kosten ongeveer 50 euro.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de ketel aangaat zet het water in de leidingen uit. Het expansievat heeft als functie om deze waterdruk tijdelijk op te vangen. Als het vat kapot is komt het water door een overstortventiel waarschijnlijk in het riool. U heeft drie keer bijgevuld zegt u maar is daarna de ketel nog aan geweest? Als u op het expansievat (rode vat) tikt moet hij een hol geluid geven. Geeft hij echter een massief geluid dan moet hij vervangen worden.