Hoe kan ik vast tapijt veranderen van kleur?

Ik kan/mag mijn vast tapijt niet veranderen maar zou het graag in een andere kleur willen. Wat is de goedkoopste/gemakkelijkste manier hier voor?

Toegevoegd na 36 minuten:
Er bestaat geen tapijt groot genoeg voor mijn kamer ^^ En kleintjes blijven kopen zou me een fortuin koste :s Ik heb er nu al 2.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik mag de vloer niet veranderen omdat men ouders het een verspilling van geld vinden. Er is geen naad te zien en men kamer is te groot om 1 groot tapijt te kopen om er over te leggen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Vaste vloerbedekking kun je niet verven.
A. Omdat het vaak uit synthetische materialen bestaat en
B. Omdat bij het verven, textiel altijd in een badje moet liggen. Het moet door en door geverfd en uitgespoeld worden.

Dus je zult toch een andere oplossing moeten zoeken.

Je zou er laminaat overheen kunnen leggen, of desnoods andere vloerbedekking over de oude leggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zelf je tapijt kleuren levert geen goed resultaat op. Begin er liever niet aan. Als je echt iets anders wil, dan zul je toch de boel er uit moeten trekken en iets nieuws moeten laten leggen.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Als je je vaste tapijt niet mag veranderen dan kun je niet veel meer doen dan een kleed te kopen dat je wel aanstaat. Daarvoor kun je volgens mij het voordeligst terrecht bij Ikea of Xenos. Als je het kleed zo groot koopt dat het je hele kamer beslaat dan zie je het, volgens jou lelijke tapijt, niet meer. Als dit niet mogelijk is dan zou je meerdere kleedjes kunnen kopen en die naast elkaar neerleggen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik ga er hierbij dus vanuit dat het geen optie is om het vaste tapijt te verwijderen. Laminaat leggen is dan geen ook geen optie en waarschijnlijk ook duurder dan losse kleden kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met stoffenverf zal het wel niet gaan .Kleedje er over heen en het oogt al heel anders.