Is het in Nederland verplicht om op de riolering te zijn aangeloten?

Wij wonen in het buitengebied, het vuile water loopt in een put deze laten we wel eens leeg halen. Er loopt wel weer een buis vanuit de put ergens heen, naar de sloot of naar riool.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.5K

Het beste antwoord

Met een verbeterde septictank voldoe je nog tot 2015 aan de regelgeving. Met een ouderwetse put is dat niet meer het geval, per wanneer dit is weet ik zo niet maar gemeente Heerenveen heeft het hele buitengebied onlangs laten aansluiten op het riool.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja dat is verplicht, ik woon ook in een buitengebied en onze buren moesten vorig jaar nog verplicht worden aangesloten.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik weet niet waar je woont, maar kijk maar even op wat ik gegoogelt heb.

Toegevoegd na 5 minuten:
Je woonplaats ook gevonden!

http://www.doetinchem.nl/Files/Doetinchem_werkt_aan_water/Samenvatting_GRP_2010_-_2015.pdf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom een min? van mij een plus ter comp
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hidde bedankt.
Je mag ook een rietfilter plaatsen in plaats van een aansluiting op de riolering. Want als je een rietfilter hebt heb loos je geen afvalwater meer maar hergebruik je het constant, zo kun je de wet omzeilen.
http://www.de12ambachten.nl/cgi-bin/de12amb/waternw/webbbs_config.pl?noframes;read=220