Kun je ook zelf simpel je eigen verf maken, in plaats van die retedure verf uit de winkels ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedoelt u verf voor het schilderen van schilderijen of voor het schilderen van kozijnen bv? Waar wilt u de verf voor gebruiken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik bedoel gewoon verf om een muur in 1 kleur te schilderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedoel je dan olie verf? Of watergedragen verf? Of muurverf?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik bedoel muurverf, maar precies welke soort weet ik niet. Het moet in ieder geval goed dekkend worden op een gipsblokken muurtje.

Het beste antwoord

Geweldig om te doen!
In mijn studententijd veel zelf gedaan, vanwege krap budget.
Twee recepten:
a. Op basis van Caparol, is een soort acryl.
Je kunt daar elk pigment mee verwrijven. Met paletmes door elkaar mengen gaat ook goed.
b. Of met lijnolie (liefts ingedikt, ruikt lekker)
+ tikje blanke vernis, voor de de droging.
Pigmenten zijn te krijgen bij schildersspeciaalzaken, je kunt ook experimenteren met echte gevonden grondmaterialen.
Zand in verschillende kleuren, slijpsel van baksteen etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Veel recepten staan in het oude boekje 'Mengen en Roeren'. Hoofdstuk 6 van deel 2. Zie link.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mja, maar is niet echt simpel zo te zien. Dan moet ik er een hele studie van maken.
Ik heb geen idee of ik hier namen van winkels mag geven,ik denk het niet,maar ik kocht vorige week in een bepaalde winkel een bus verf (1 l. )voor nog geen 6 euro!!! Deze kwalitatief natuurlijk niet zo beste verf, vermeng ik met Owatrol olie, waardoor het een uitstekende verf wordt!! Tevens is de verf nu roestwerend. het is ongelooflijk dat deze olie vrijwel niet bekend is. De naam van de winkel mag ik waarschijnlijk wel via mijn mailbox geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is misschien wel interressant. Ben wel benieuwd naar de naam van die winkel .
kweek een aantal bloemetje en als de bloembladeren er af valen droog je ze en vermaalje ze tot poeder dan doe je er water bij (niet gelijk 2 liter ofzo maar voorzichtig) en als het een best dik papje is kan je er mee gaan schilderen, dit raad ik je alleen niet aan als je er grote dingen mee wil schilderen.