Je hebt het over een kozijn. Bedoel je de binnen maat (breedte van de deur) Buiten maat (inbouwmaat van het kozijn).
Gemiddelde breedte van een voordeur ligt rond de 90 cm. De inbouwmaat van het kozijn ligt aan de dikte van het kozijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat lijkt me erg smal. Wat is je bron?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tja, idd misschien moet ik het woordje gemiddeld wat serieuzer nemen zie ik ;), zelf heb ik 80
De voordeuren worden in standaard breedte maten geleverd: 83cm, 88cm, 93cm bij hoogtematen van 201,5cm, 211,5cm en 231,5cm

Toegevoegd op 05-05-2009 11:04:21
Via onderstaande link kun je de dagmaten van diverse kozijnen bekijken( maat is overigens vriabel)

http://www.theuma.nl/wp-content/uploads/2009/02/technische-documentatie-2009-hoofdstuk-5-houten-kozijnen.pdf
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij Weekamp deuren zie ik op de site maten staan. Het voorbeeld in de link is te verkrijgen in maten van 85cm t/m 120cm breed.
Ik heb zelf bij een bouwmaterialenhandel gewerkt en daar heb ik inderdaad zoals hierboven vermeld vele standaardmaten van deuren gezien, maar natuurlijk worden er veel deuren op maat gemaakt en dus in vrijwel alle maten te verkrijgen (als je maar betaald). Vaak zijn voordeuren breder dan binnendeuren. Ik denk dat je al snel op 93cm zit. Voor voordeuren is vaak 98cm en 103cm ook nog een standaard breedtemaat.
Ik weet niet of je een voordeur zoekt? Anders gewoon even gaan kijken bij een deurenboer.