Hoe kan ik op een makkelijke manier een nieuwe band op mijn fiets leggen!gaat om de achterband en fiets heeft trommelremmen.

fiets band achter vervangen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar heeft een muts toch geen problemen mee?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze muts laat het het liefst door de fietsenmaker doen!

Het beste antwoord

Ga eerst naar de fietsenmaker en koop voor een paar euro [ naam weet ik niet ] ik noem het de achtervorkspreider . die heb je nodig om de achtervork te spreiden .
En nu haal je de band van de velg.
Draai de moeren van de as en van de rem los en ook de remkabel .
Leg de achterband op de as .
En zet nu die spreider tussen de achtervork en draai de achtervork zo ver uitelkaar dat de achterband tussen de achtervork en de as kan .
Haal de band ertussen weg en druk de nieuwe band er weer tussen .
Draai die spreider weer los en de band erop en de alles weer monteren .
Het voordeel van deze methode is dat je aan de kant van de ketting niets hoeft te doen .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt zelfs de kant van de ketting en rem gewoon vast laten. Gaat echt rap met zo'n vorkspreider!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee robn de fietsenmakers doen het ook zo .
En als je die spreider weer los draait dan spingt die vork bijna in zijn orginele stand terug .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed uitgelegd Teun,wij deden het vroeger net zo,maar zonder vorkspreider.
Wij legden de fiets op de grond,en gingen er met de voet op staan en met 2 handen de vork uit elkaar trekken.
Tot je de band er tussendoor kon halen.
Was inspannend,maar je redde je ermee.
We hadden zo,n ding niet.
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt voor de duidelijke en makkelijke oplossing

Andere antwoorden (2)

Zet de fiets op z,n kop op stuur en zadel. Draai de 2 wielnoeren los en demonteer een eventuele kettingkast. De beugel van de trommelrem demonteren. Druk het wiel naar voren en neem de ketting af. Je kunt nu, als eventuele kettingspanners gedemonteerd zijn het wiel uoitnemen. Vervang de band en monteer alles in omgekeerde volgorde en Et alle bouten los vast. Richt het wiel en span de ketting met de spanners. Draai de wielmoeren en de rest goed vast. Controleer door een draai aan het wiel te geven of het niet slingerd. Klaar is Kees.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lopen naar de fietsenmaker en fietsend weer naar huis
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Yep, zo zou ik het ook doen. De fietsenmaker vraagt hier relatief weinig geld voor. Ik betaal liever dat kleine bedrag dan een grote hoeveelheid tijd en ergernis te besteden, en het risico te lopen dat ik een draai in mijn binnenband blijk te hebben gelegd.