is mijn vloerlijm nog goed?

Ik heb vloerlijm gekocht zo'n 2 1/2 jaar geleden.
Ik heb maar 1/4 ervan gebruikt..

Heb hem vandaag weer open gemaakt, en alles is nog vloeibaar, maar er licht wel een plas water boven de lijm..
ik denk dat je na wat roerwerk het weer 1 pasta is..

denken jullie dat het nog bruikbaar is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Zolang vloerlijm vloeibaar is, kan je het gewoon snuiven.

Dat bedoel je toch... :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ik begrijp dat het kant en klare lijm is .
is het soms van eurocol [maakt verder niets uit].
flink mengen en gewoon gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit is dus wat ik bedoel met geen geld willen uitgeven als lijm oud is, gewoon roeren en dan gebruiken als het van eurocol is. want er bestaat geen kant en klare lijm voor vloertegels als je dat wel gebruikt ben je een klusser die gelijk moet stoppen en informatie moet inwinnen voor hij gaat klussen doen ook een hoop mensen niet.
Goed roeren, waarschijnlijk werkt het nog gewoon, voor de zekerheid zou ik het in ieder geval even uitproberen op een klein afvalstukje, dat heb je vast nog wel ergens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat je moet doen is de vloerlijm weggooien, lijm voor vloertegels bijvoorbeeld in poedervorm is maar 1 jaar na aankoop houdbaar en lijm in pastavorm voor wandtegels is geldt dat ook die wordt hard als rubber.

als het uit de bouwmarkt komt, moet je ook oppassen want daar ligt het vaak langer dan in de betere bouwcentra zoals BBN daar is de omloopsnelheid hoger waardoor deze verser is.
en nog goedkoper ook dan de bouwmarkt.

als je het toch gebruikt ben je niet goed bezig want je wil dan eigenlijk geen geld uitgeven ik kom die mensen steeds tegen die lijm willen gebruiken die 2 of 3 jaar oud is en na afraden van ons het toch gebruiken en dan komen klagen en zeuren dat de tegels los komen.