Hoe moet je een pas gestucte muur voorbehandelen?

Ik wil een nieuw gestucte muur voor het eerst gaan verven (latex). Wat moet ik doen om te zorgen dat het niet te veel zuigt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (5)

Mijn zus haar vriend is een stucadoor, je hoefd de muur niet voor te behandelen. Als je een latexspuit huurt, of een stucadoor kun je heel simpel de muur spuiten voor het beste resultaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een nieuw gestucte muur? Niet voorbewerken. Als het de eerste keer niet dekt, wat je zelf al noemt "teveel zuigt" gewoon nog een keer schilderen. Bij latex 1 ding goed voor ogen houden, goedkoop is duurkoop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de muur erg veel opzuigt dan kan je de muur even voor bewerken met een verdunde oplossing van de verf die je er later op wil hebben. Door eerst een verdunde laag op te brengen is het ergste van het zuigen al weg en omdat je de kleur gebruikt die je wil hebben zal het kleur verschil haast niet meer opvallen tussen de hard en minder hard zuigende delen van de muur. Het resultaat zal veel egaler worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet er altijd eerst een primer (voorbehandelingsproduct) overheen doen. Wanneer je dit namelijk niet doet dan kan het gebeuren dat bij het 2 keer witten de eerste laag loslaat.
Dan blijft de 1e laag plakken aan je roller.
Ik heb dit uit eigen ervaring en iedere schilder zal het je aanraden om altijd eerst een voorbehandelingsproduct (speciaal voor nieuw gestucte muren) op de muur te zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wil je een pas gestucte muur gaan verven is het ook handig om deze te ontvetten met sint marc, voorkom je dan ook mee dat je latex loslaat, krijg je van die irritante velletjes van die over je latexwerk en in je roller gaan zitten