Hoe wordt dit type hor bevestigd, zie afbeelding?

De hor is best duur om zomaar eens te gaan proberen. Maar ik heb zo een soort raam, maar als ik het kozijn beoordeel kan ik me niet echt voorstellen hoe hij dan gemonteerd moet worden. Hoe zit het dan ook met de afdichting van de rubbers in het raam?

Heeft iemand ervaring hiermee? Of een beter inzicht?

Toegevoegd na 21 minuten:
Ik heb een handleiding gevonden:
http://www.bruynzeelhomeproducts.nl/download.php?uid=237

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een prachtige prijs voor zo'n hor! Ik zou me vereerd voelen als ik die hor was.

Het beste antwoord

Deze horren druk je gewoon in het kozijn. Het is een soort lijst wat precies in het kozijn past. Er zit ook een dun rubber randje aan.

Bij kunststof kozijnen worden ze standaard geleverd. Ze passen alleen in ramen die zowel kiepen als gewoon open gaan.

Toegevoegd na 56 seconden:
Als je zulke ramen hebt, is dit wel dé ideale hor. Je kunt ze makkelijk verwijderen en schoonmaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ervaring ja, alleen niet met die van Brz., ik heb ze door een klein bedrijfje hier in de buurt op maat laten maken en door een soort strips zitten ze perfect. Het raam kan prima dicht en in de winter haal je de hor eruit om ze er in de zomer weer in te zetten.
Het werkt prima en ik zou nooit meer anders willen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hebben prima ervaringen met horrengaas dat op klittenband in het kozijn geplaatst wordt.
Niet duur, op maat te maken, en in de herfst te verwijderen ente wassen.
Wordt hier nu al voor het 4e jaar hergebruikt.