Wie kent er een milieuvriendelijke , doeltreffende manier om verf en vernis af te bijten?

Ik heb ooit een formule gekregen op basis van maagzout , bruine suiker en bloem.....maar er ontbreekt nog iets....

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je maagzout,bruine suiker en bloem en dan het nog ontbrekende spul binnen krijgt
lig je weer zo in t ziekenhuis
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De formule komt van iemand die beroepshalve meubels restaureert
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zoek die persoon op en vraag het nog eens

Antwoorden (5)

verf kun je ook afbranden, daar komen geen chemicaliën aan te pas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar dat is pas ongezond ...heb daardoor 3 dagen in het ziekenhuis verbleven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een brander veroorzaakt geen nare bijwerkingen
miss was t puur toeval
Er is milieuvriendelijke afbijt te koop, maar mijn ervaring is dat deze niet goed werkt. Uiteindelijk toch maar de alabastine afbijt genomen en dat was in ieder geval beter voor mijn milieu.
paulus811
13 jaar geleden
Bio-Fluxaf-Aqua afbijtmiddel voor verf, beits en lak is een revolutionair nieuw afbijtmiddel dat totaal veilig is voor de gebruiker en het milieu. Bio-Fluxaf-Aqua afbijtmiddel is ideaal voor professioneel en licht-industrieel gebruik en ook voor de doe-het-zelver.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf ooit kastjes schoon gemaakt met warm water en veel soda . gewoon met spons of een doek .Daarna met veel water na behandelen.Doe dit wel buiten, goed laten drogen en je kan het hout weer bewerken. Veel succes.
13 jaar geleden
Met een brander of gewoon met zo een hete fohn die je bij de bouwmarkt koopt. Heet maken, dan smelt het en dan schraap je het er zo af met een krabber of plamuurmes. Het is het meest milieu vriendelijk alleen moet je wel ventileren want wat je inadement is natuurlijk niet echt gezond.