escape
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Kurk er in duwen (Levert normaal gesproken geen problemen op)

Met klappen op de bodem van de fles de kurk op laten komen (Duurt wel snel aan half uur voor je hem beet kan pakken trouwens)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een sommeliermes. Of gewoon de dop opendraaien ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een grote vijs erin draaien en dan maar trekken...
13 jaar geleden
een gewone schroef erin draaien, daarna met zo'n hamer waar 1 kant op zit waar je spijkers mee uit kan trekken.
en dan kan je de kurk er zo mee uit trekken
13 jaar geleden
Hiermee lukt dat weleens maar...., is natuurlijk 'not done' volgens de geldende etiquette! Gezondheid......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zag laatst een filmpje
waarbij iemand een schoen pakte zijn fles wijn in de voet opening van de schoen stopte.
De fles al vast houdend met de schoen tegen de muur aan slaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
t is misschien niet helemaal de juiste manier maar als wij de wijn niet open kunnen krijgen op de camping omdat we geen kurkentrekker bij de hand hebben, dan lenen we m van de buren of we pulken met een mes of schaar net zo lang tot ie eruit is hoewel dat best wel tijd kost. het beetje kurk wat er dan in het glas komt vissen we er met het zeefje wel uit ,of we schenken hem uit met een zeefje er voor zodat de kurk daar in terecht komt.
Tegenwoordig koop ik wijn in pakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt kurketrekkers die bestaan uit twee metalen strippen op een onderlinge afstand ter lengte van de middellijn van een kurk. De langste strip schuif je tussen de rand van de fles en de kurk naar binnen en de kortere strip ook, net zolang tot je niet verder kan. Met een korte, krachtige draai- en trek-beweging haal je de kurk dan héél uit de fles.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
escape
13 jaar geleden
Eeehhhmmm, staat er niet in de vraag "zonder kurketrekker"?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt helemaal gelijk: vraag niet goed gelezen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou je antwoord maar verwijderen voordat je nog meer -duimpjes krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wist niet dat dat kon (een antwoord verwijderen); maar ik laat 'm staan want 't is niet veel mensen bekend dat zo'n kurketrekker bestaat.
Je bent op pad met vrienden en je hebt trek in een glaasje wijn. Oef! De kurkentrekker vergeten! Geen nood, het kan ook zonder. Kijk maar!

Toegevoegd na 48 seconden:
Bekijk deze video maar eens:

http://www.hoemoetdatdan.nl/node/320
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad: alleen maar flessen met een schroefdop kopen, die houden de wijn ook veel lekkerder. Of een karton kopen, daar blijft de wijn ook veel beter in.
Kurken zijn geen kurken, maar kunstkurken en zijn zo hema 1990