Omdat het kalk wat in water zit, de zeef die voor de warm waterkraan bijna volledig dicht laat slibben.
Je kun dit overigens wel verhelpen door de kraan te demonteren, en deze vervolgens een nacht in de ontkalker te leggen.
Wel even er voor zorgen de je iets bij de hand hebt om de warm/en koud water leiding tijdelijk af te doppen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Door verkalking raakt het binnenwerk een beetje stroef.

Kraan uit elkaar schroeven en ontkalken is een oplossing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat is waar, en dat komt door de kalkaanslag, haal het eens uit elkaar en lege het een paar uurtjes in schoonmaakazijn, dan kan je er weer jaren tegenaan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de aansluitingen zitten fijnmazige zeefjes die waarschijnlijk verstopt zitten , vooral in de warmwater aansluiting ! Ook kan het zijn dat de perlator daar waar het water uit komt verstopt zit ! Gr.