Is het normaal dat de voegen al een scheur vertoond na 3 maand, na plaatsen terras?

In de maand juli werd onze terras betegeld door een aannemer, ik zie nu dat er in de naad van wat voegen, al wat scheuren begint te vertonen. Is dit normaal? In totaal al op 4 plaatsen, werd al 1 hersteld door de aannemer. Maar volgens hem is dit normaal bij keramische tegels?

Picture for question
7 maanden geleden
1.2K
redhouse
7 maanden geleden
Warmte en vocht is de oorzaak, dus heel normaal
ronron1212
7 maanden geleden
niet normaal ook een raar soort voeg gebruikt bij mijn ligt de voeg gewoon gelijk met de tegels en die is gewoon in gewassen.
Ritsuka
7 maanden geleden
Wat voor voeg is er gebruikt?
Utrecht
7 maanden geleden
Hoe stabiel is de ondergrond? Ligt er een betonnen plaat onder or liggen de tegels op zand? In het laatste geval kunnen ze door o.a. gewicht (= er overheen lopen) onderling bewegen en daardoor de harde voeg breken.
Questionner
7 maanden geleden
Voeg is met fugabella color 07 kerakoll gevoegt. onder de tegels ligt er stabilisé, om de tegels extra te hechten tussen stabilisé en tegel, hebben ze egalcol gebruikt 'plaatsings- en uivlakmortel. bedankt voor de reacties!

Geef als eerste antwoord