Er zit een grote batterij klem in mijn handlamp. Hoe krijg ik die er uit? Iemand tips?

Heb al van alles geprobeerd. Met een mes er tussen, Lamp onder de warme kraan gehouden. op de lamp getikt, geschud enz.

8 maanden geleden
Inekez1
8 maanden geleden
Zit het klem door een veer, tussen - en + pool? Of klem door kunststof houders aan de zijkant (ronding) van de batterij? Wat meestal het beste werkt: druk met een platte schroevendraaier, of de achterkant van een lepel ofzo, tegen de -pool van de batterij, zodat de veer bij de +pool wordt ingedrukt. Dan kun je de batterij er meestal wel uit wippen.
Pieterke
8 maanden geleden
Bedankt @Inekz1.

Het beste antwoord

Leg de handlamp in de vriezer. Hierdoor kan de batterij mogelijk krimpen en gemakkelijker uit de houder glijden.
8 maanden geleden
Pieterke
8 maanden geleden
Bedankt, dat ga ik proberen.
Inekez1
8 maanden geleden
Als de batterij klem zit door kunststof klemmen bij de ronding van de batterij, dan is de vriezer geen goed idee. Kunststof kan breekbaar worden van te lage temperaturen. Dan gaat je batterij er wel uit, maar kun je daarna geen nieuwe plaatsen.
Pieterke
8 maanden geleden
@Inekez1: Bedankt voor je reactie. Er zitten geen kunststofklemmen bij de ronding en het is inmiddels gelukt de batterij te verwijderen.
Pieterke
8 maanden geleden
Het is gelukt @SimonV.