Als ik geolied hout met terpentijn inwrijf, welke gevolgen heeft dit voor de bescherming?

Ik heb mn tuinplanken geolied. Met pijn in het hart, ik wilde het laten vergrijzen, maar het bleek niet zo bestand tegen vocht. Ik heb de gebruiksaanwijzing echter verkeerd begrepen ttz er stond niet in dat ik het miest uitwrijven. Enkel dat ik het dun moest aanbrengen. Gevolg: het hout lijkt geboend en is vlekkerig, dat vind ik zo lelijk. En het plakt. Ik heb dan opgezocht wat ik ertegen kan doen en dat is inwrijven met terpentijn. Dat ga ik dus foen, maar welke gevolgen kan ik verwachten? En moet ik het dan opnieuw olieën?

8 maanden geleden
Inekez1
8 maanden geleden
Wat voor soort hout is het?
En is het misschien een optie om de planken om te draaien, met de olie-kant onder en de onbehandelde kant boven?
ronron1212
8 maanden geleden
had je de ollie wel goed gemengd?
liveisgreat
8 maanden geleden
het is Douglas en nee niet gemengd. :-/

Geef als eerste antwoord