Hoe kan ik deze rand nog goed afwerken?

Ik heb een werkblad betegeld, maar de overgang tussen de tegels bovenaan en de tegels opzij is niet goed te krijgen. Ik weet nu dat ik vanalles fout deed, dat er een systeem bestaat waar je op kan tegelen en met afgewerkte overgang, en dat de bovenste tegeltjes eigenlijk wat moeten overhellen. maar dat is te laat nu.
Zijn er nog mogelijkheden? Ik wil natuurlijk graag die rode tegels zichtbaar houden...

Picture for question
8 maanden geleden
1.1K
Inekez1
8 maanden geleden
Wat zit er nu in die rand?? Is dat kit? Trek dat eruit, volledig verwijderen, schoonmaken met siliconenkitverwijderaar, voegen boven en zijkant schoon (evt uitbikken) en dan bovenkant, zijkant en de overgang tussen de tegels in 1 keer goed voegen met voegmiddel. Mooi glad afstrijken met natte spons. Laten drogen. Indien gewenst kun je daarna nog met verf of blanke lak over de kit om het vuilbestendiger te maken. Dat smeer je erop, ook over de tegeltjes, laten drogen maar niet uitharden en dan van de tegeltjes afwrijven. Als je nog een paar tegeltjes over hebt, smeer dan ook daar de verf of lak op, dan kun je af en toe testen wanneer het voldoende is gehard om te verwijderen. Het is wel veel werk. Succes.

Geef als eerste antwoord