Kan ik de plinten bij mijn laminaat op de folie en het behang plakken?

nadat mijn laminaat vloer is gelegd wil ik mijn plinten gaan monteren. eigenlijk wilde ik deze plakken maar ik ben bang dat dit niet gaat. mijn muren zijn behangen en de folie onder het laminaat moest 3 cm doorlopen onder de plint. Dit zou betekenen dat ik mijn plinten moet gaan plakken op de folie en het behang. Wat kan ik het beste doen ? toch plakken of de plinten schroeven ?

10 maanden geleden
1.6K
TurfGraver
10 maanden geleden
Hoge of lage plinten?
Plakken op behang?
Verwijderde gebruiker
10 maanden geleden
Heb je het nu over plinten die normaal op de muur zitten of de plakplinten die je op het laminaat plakt?
reus_lucius
10 maanden geleden
Turfgraver ik spreek over lage plinten. De muren zijn behangen toen de plinten waren verwijderd. Over dit behang komt straks 3 cm folie van onder het laminaat. deze folie moet doorlopen achter de plint
reus_lucius
10 maanden geleden
dwl ik spreek hier over plinten die normaal op d emuur zitten
TurfGraver
10 maanden geleden
Wie heeft je wijs gemaakt dat folie 3 cm door moet lopen en dat die plinten aan de muur geplakt moeten worden?

Antwoorden (1)

Het wordt niet aanbevolen om plinten direct op de folie of het behang van je laminaat te plakken. Plinten worden meestal aan de muur bevestigd en niet aan de vloerbedekking. Het is gebruikelijk om plinten aan de muur te bevestigen om de overgang tussen de vloer en de muur af te werken en eventuele openingen te verbergen.

Als je plinten wilt installeren bij je laminaatvloer, moet je ze aan de muur bevestigen. Je kunt dit doen door de plinten te schroeven of te spijkeren op de muur, net boven de vloerbedekking. Hierdoor blijft de laminaatvloer vrij van eventuele beschadigingen door het bevestigen van de plinten.
10 maanden geleden