Hoe kun je een kattenluik in een kunststof deur plaatsen?

Is dit mogelijk? Mijn oom zegt van niet.
Hoe kun je daar bijvoorbeeld een vierkant in zagen? Of moet je dan wat anders doen dan zagen? Wat voor zaag gebruik je? Iemand die me dit kan uitleggen? Zie bijgevoegd foto van mijn deur. Het gaat dus uiteraard het onderste gedeelte.

Picture for question
12 maanden geleden
2.9K
TurfGraver
12 maanden geleden
Decoupeerzaagje met fijne geharde tandjes.
Maar eh, kat komt niet verder dan achtertuin hoop ik?
jc54
12 maanden geleden
De onderste vierkant in de deur is vaak trespa. Hierin is redelijk gemakkelijk een kattenluik te plaatsen, zoals TurfGraver uitlegt.
AnnBoo8146
12 maanden geleden
Misschien heb je iets aan de informatie op de volgende site:
https://www.houtbouwklustekeningen.nl/kattenluik-plaatsen/
LeonardN
12 maanden geleden
Teken het luik af.
Boor 4 gaten in de hoeken.
Ga nu met een decoupeerzaag de vier kanten langs.
En dan idd opdikken als nodig.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
12 maanden geleden
Waar je oom wellicht op doelt is dat je door het maken van een kattenluik het risico loop dat je onderdelen raakt die door, of in het kunststof zitten. Dit kan de constructie van de deur om zeep helpen. Het kán dus wel, maar je moet zeker weten dat je de juiste plek hebt.
Dozart
12 maanden geleden
Bedankt voor de antwoorden tot nu toe! Ik zie het woord 'opdikken' voorbij komen. Waarmee en hoe kun je dit doen dan?
Ozewiezewozewiezewallakristallix
12 maanden geleden
Kunststof is vaak veel dunner dan hout. Het kan daardoor zijn dat het kunststof zo dun (in dikte) is dat de voor- en achterkant van je kattenluikje niet meer op de deur aansluiten. Dan zul je dat op moeten vullen met een plaatje (of meerdere). Dat kan b.v. trespa zijn, maar ook gewoon een houten plankje van de juiste dikte.

Antwoorden (1)

Ik zou gewoon de handcirkelzaag er in zetten. Of een decoupeerzaag, na eerst een gat geboord te hebben. Gebruik wel een zaag met fijne tandjes, bij een hoog toerental.
12 maanden geleden